پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 60497
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه:

حوزه انقلابی کارآمد و استکبارستیز است

قم نيوز : رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که حوزه انقلابی، حوزه ای است که کارآمد بوده و دارای روحیه استکبارستیزی باشد.
حوزه انقلابی کارآمد و استکبارستیز است
حوزه انقلابی کارآمد و استکبارستیز است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ظهر امروز در نخستین اجلاسیه منشور روحانیت در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء با اشاره به مطالب بیان شده در منشور روحانیت اظهار کرد:مبارزه با لیبرالیسم، پرهیز از اختلاف در روحانیت و لزوم بصیرت جزو مطالب بیان شده توسط امام خمینی(ره) در منشور روحانیت است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم روش شناسی اجتهادی نظام ساز داشته باشیم، شرط آن روحیه استکبار ستیزی است، مقام معظم رهبری تاکید دارند که حوزه انقلابی، حوزه ای است که کارآمد و دارای روحیه استکبارستیزی باشد.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: امام خمینی(ره)، مبانی اجتهاد در فقه شیعه را قبول داشتند، اما فقه کنونی را نیازمند تکامل می دانستند، امام راحل فرمودند که حوزه ها باید نیازهای آینده جامعه را در نظر بگیرند.

خسروپناه هدایت جامعه را براساس منشور روحانیت بر عهده مجتهدان دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در کنار تفکیک قوا در نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان را تشکیل دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی باید در کنار فقه احکام رفتاری به فقه احکام موضوعات مستحدثه و فقه احکام راهبردی و ساختاری نیز بپردازد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfejdv.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما