يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 60599
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) خبرداد

تولید مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار

قم نيوز : رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) بابیان اینکه مجموعه آثار آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری و تولید شده ‌است گفت: متن کامل ۲۱ عنوان کتاب از ۳۹ جلد از آثار ایشان به زبان‌های فارسی و عربی در این نرم‌افزار آورده شده‌است.
تولید مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار
تولید مجموعه آثار آیت الله هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار
به گزارش قم نیوز سید محمدباقر هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با هدف پرورش نیروی کارآمد صالح در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده‌است، اظهار کرد: از دیگر اهداف این بنیاد می‌توان به بازکاوی مفاهیم دینی و تولید علم در حوزه علوم انسانی و آموزش انسان برای دگرگون کردن تلقی از خویش اشاره کرد.

وی بابیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد به چاپ رسیده‌ است، افزود: تمام کتب به پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آورده شده که ۵ عنوان از این کتب مربوط به سال جاری است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با تاکید براینکه مخاطبان آثار را جوانان و طلاب تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: موضوعات کتب مشتمل بر فقه و اصول، سبک زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه کتاب «سرمکنون» به زبان‌های ترکی استانبولی و انگلیسی ترجمه ‌شده‌است، ابراز کرد: مولف این کتاب بنده هستم و در این کتاب به تحلیل سیره عملی امام سجاد(ع) پرداخته‌ام.

هاشمی شاهرودی الگوبرداری از سیره اهل‌بیت(ع) را الزامی دانست و بیان کرد: انسان باید در تمام طول زندگی‌اش تابع رفتار، کلمات، حرکات و بیانات معصومین بوده و عمل و حرفش مستند به عمل و حرف آن بزرگواران باشد.

وی با تاکید براینکه این کتاب به زبان‌های آلمانی و آذربایجانی ترجمه ‌شده‌است، تصریح کرد: مجموعه سخنان امام سجاد(ع) در کتاب «سرمکنون» گردآوری شده ‌است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه اتاق فکر بنیاد متشکل از فرهیختگان حوزه و دانشگاه است، اظهار کرد: تبیین و تحلیل زندگی اهل‌بیت(ع) و زندگی آن با زندگی امروزه به‌طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی پرفروش‌ترین کتب بنیاد را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: درسنامه فقه و اصول، مجموعه بیانات آیت‌الله هاشمی شاهرودی، منشورات ایشان و تمام دروس و بیانات ایشان به‌عنوان پرتیراژترین کتب به‌شمار می‌روند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه نشریه ماهانه «معارف اهل‌بیت(ع)» به‌صورت ماهانه توزیع می‌شود، گفت: نسخه ۵۸ این مجله در بهمن‌ماه توزیع شده و در آن به بررسی سیره اهل‌بیت(ع) و مسائل روز پرداخته شد.

وی بابیان اینکه مجموعه آثار آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری و تولید شده‌است، اظهار کرد: متن کامل ۲۱ عنوان کتاب از ۳۹ جلد از آثار ایشان به زبان‌های فارسی و عربی با موضوعاتی چون فقه، اصول فقه و معارف اسلامی در این نرم‌افزار آورده شده‌ است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) بااشاره به اینکه زندگی‌نامه وی نیز در این نرم‌افزار گردآوری شده‌است، عنوان کرد: ۱۰ دوره لغت‌نامه در ۶۲ جلد از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdci3waq.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما