يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 60607
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین قنبری تاکید کرد:

اهتمام به مرجعیت علمی جامعه المصطفی در فضای مجازی

قم نيوز : معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت: فعالیت پایگاه های اطلاع رسانی جامعه المصطفی تضمین کننده انعکاس صحیح فعالیت های المصطفی در سراسردنیا است.
اهتمام به مرجعیت علمی جامعه المصطفی در فضای مجازی
اهتمام به مرجعیت علمی جامعه المصطفی در فضای مجازی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین قنبری در نشست مدیران و مسئولان پایگاه های اطلاع رسانی جامعه المصطفی، ساماندهی سایت های جامعه المصطفی را یکی از دغدغه های اصلی معاونت ارتباطات و بین الملل برشمرد و گفت: به اذعان تمامی کارشناسان، جهان امروز به عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات شناخته می شود و این حوزه ایفاگر نقش مهمی در شکل گیری فضای پس از دوره پست مدرنیسم در دنیای کنونی به شمار می آید.

وی با اشاره به بحران های به وجود آمده در اثر شکسته شدن ساختارها در دوره پست مدرنیسم و ایجاد جامعه چندصدایی، ابراز داشت: در دوره جدید که از آن با عنوان شبهه نوگرایی نیز یاد می شود، اندیشمندان به دنبال ساختاری جدید هستند که از انعطاف کافی عصر پست مدرنیسم نیز برخوردار باشد. در این زمان، واقعیت مجازی به عنوان یکی از مباحث مهم مورد توجه بشر قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری ادامه داد: در این فضا، واقعیت مجازی و فناوری اطلاعات می تواند ایفاگر نقش مهمی در تعریف جایگاه المصطفی باشد به گونه ای که ضمن حفظ و پایبندی به ساختارهای اساسی، گفتمان خود را در سراسر جهان بگستراند.

وی، فناوری اطلاعات جامعه المصطفی را برای نیل به اهداف خود نیازمند تعریف مدل توسعه ای دانست و تاکید کرد: مرجعیت علمی المصطفی در فضای مجازی باید مورد توجه باشد به شکلی که هر فردی در هر نقطه از جهان اگر به دنبال پاسخ به یک نیاز معرفتی خود در فضای مجازی بود، به المصطفی به عنوان یکی از مراجع مهم دست یابد.

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی، در پایان، ضمن تقدیر از تلاش مسئولان و مدیران پایگاه های اطلاع رسانی جامعه المصطفی، یادآور شد: در به روزرسانی سایت ها باید این نکته اساسی مورد توجه قرار گیرد که علمیت جامعه المصطفی در فضای مجازی و پایگاه های اینترنتی به خوبی نمایش داده شود.

خاطرنشان می شود:در ابتدای این جلسه، گزارشی از نحوه اجرای طرح رتبه بندی پایگاه های اطلاع رسانی مدارس و واحدهای داخل و خارج المصطفی توسط  منصورنژاد، مدیر پرتال المصطفی قرائت گردید و پایگاه های دارای نمرات برتر در این طرح معرفی شدند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdciyqaq.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما