شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 6077

40 هزار دانش‌آموز قمی در نهضت ملی حفظ قرآن شرکت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 40هزار دانش‌آموز قمی در نهضت ملی حفظ قرآن شرکت می‌کنند که در قالب این طرح از نیم جزء تا کل قرآن توسط این افراد حفظ می‌شود.
40 هزار دانش‌آموز قمی در نهضت ملی حفظ قرآن شرکت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین‌جعفری با اشاره به برنامه‌های سال ۹۱ آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: در سال جدید اجرای طرح ۳-۳-۶ از برنامه‌هایی است که انجام آن نیاز به برنامه‌ریزی‌های بسیار در مجموعه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح نیازمند ۷۰۰ معلم در مقطع ششم ابتدایی هستیم و برای تامین فضای آموزشی نیز مشکلاتی در پیش‌روی آموزش و پرورش استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: با توجه به اینکه کلاس ششم به دوره تحصیلی اضافه می‌شود، نزدیک به ۷۰۰ کلاس آموزشی برای اجرای این طرح نیاز است.

وی ابراز داشت: تا پایان برنامه توسعه پنجم ۴۶ درصد از دانش‌آموزان باید به سمت مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش جذب شوند؛ لذا در این راستا در استان قم نیاز داریم تا این مدارس را گسترش دهیم و زمینه را برای ورود دانش‌آموزان به این رشته‌های فراهم کنیم.

امین‌جعفری گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در سال آینده ۸۳ پروژه عمرانی اعم از مدرسه و سالن ورزشی را در دست ساخت دارد که تا مهر ۹۲ تمام این پروژه‌ها باید به اتمام برسد.

وی افزود: از مسائل دیگر که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان هر سال در آستانه تابستان به آن پرداخته می‌شود، موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: از فعالیت‌هایی که در اداره آموزش و پروش استان در پیش داریم، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز است که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته معلم امسال نیز برنامه‌های مختلفی در سطح نواحی، مدارس و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اجرا خواهد شد و از معلمان قمی در این برنامه‌ها تجلیل خواهیم کرد.

امین‌‌جفری افزود: همچنین امسال اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم باید برای معرفی پنج معلم نمونه کشوری، ۴۱ معلم نمونه استانی و ۲۷۵ معلم نمونه ناحیه و منطقه در اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی کند.

وی اضافه کرد: برنامه نهضت ملی حفظ قرآن که طی آن دانش‌آموزان بر اساس توانایی خود از نیم جزء تا کل قرآن را حفظ می‌کنند نیز از برنامه‌هایی است که در سال ۹۱ توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموزان قمی در این طرح شرکت کرده‌اند و برای برندگان جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان قم در سال ۹۰ ابراز داشت: در حوزه مردودی‌ها که در سال‌های گذشته یکی از معضلات استان بود، سال ۹۰ فعالیت‌های خوبی انجام شد و هزار و ۷۰۰ مورد به قبولی‌های استان در این سال اضافه شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.zb0urhbgziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما