دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 61036
منبع : خبرگزاری مهر
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم خبر داد؛

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۹۵ درصد ادارات قم

قم نيوز : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ اداره دولتی در قم وجود دارد، گفت: در ۹۵ درصد آن‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.
تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۹۵ درصد ادارات قم
تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۹۵ درصد ادارات قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حسین معرفت شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ به ویژه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نقش به سزایی دارند و امروز به عنوان ابزار مورد توجه ملت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه فراموش شده است، گفت: در راستای ترویج این امر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اقدامات شایسته و خوبی را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: با توجه به اینکه کار فرهنگی دیر بازده است اما با همه توان تلاش خود را به کار بردیم و با شعار فرهنگ مهرورزی به ترویج این فریضه پرداختیم.

وی تصریح کرد: حدود ۵ هزار نفر از طلایه داران در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفتند و ۸ ساعت انواع آموزش‌ها از جمله امر به معروف در خانواده و مخاطب شناسی را گذراندند و احکام امر به معروف و نهی از منکر به آن‌ها گفته شد.

هرکجا که منکر و فسادی انجام شود ورود خواهیم کرد

حجت الاسلام معرفت با بیان اینکه از این تعداد نیروی آموزش دیده هزار و ۱۷۰ نفر نیروهایی هستند که آموزش تخصصی دیده‌اند، گفت: دغدغه ما فقط حجاب نیست و هرکجا که منکر و فسادی انجام شود ورود خواهیم کرد و دغدغه خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در اصناف شورایی را تشکیل دادیم که اگر آن شورا نتوانست منکری را حل کند آنگاه از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ اداره دولتی در قم وجود دارد و در ۹۵ درصد آن‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: با آموزش و پرورش نیز به تفاهم‌های خوبی رسیدیم و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ معلم آموزش ضمن خدمت در خصوص امر به معروف و نهی از منکر خواهند دید.

ایجاد مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشت، ابراز کرد: با تفاهمی که با مدیریت حوزه علمیه داشتیم تصمیم بر آن شد یک مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود و درسی به این امر اختصاص داده شود و تعدادی مربی و متخصص تربیت شوند.

حجت الاسلام معرفت با اشاره به ابنکه ۱۵۰ نفر از ضابطین قضایی در سطح استان به این امر مشغول‌ هستند و در پایگاه‌های بسیج نیز شوراهایی تشکیل شده است، ادامه داد: باید کاری کنیم تا فضا برای منکر ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه جوانان قم فضای تفریحی مناسبی ندارند، گفت: لازم است تا به تفریح و سرگرمی جوانان توجه کنیم و در این راستا اقداماتی انجام دهیم که کاهش بسیاری منکرات را به دنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم افزود: تمام خروجی‌های این ستاد در هیئت اندیشه‌ورز سنجیده می‌شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfvxdv.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما