يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 61344
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
امروز در قم صورت می گیرد

اجرای طرح استقبال از بهار با پاکسازی ورودی و خروجی های شهر قم

قم نيوز : مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: در آستانه سال جدید و بهار طبیعت طرح استقبال از بهار با پاکسازی ورودی و خروجی‌های شهر از امروز در قم اجرا خواهد شد.
اجرای طرح استقبال از بهار با پاکسازی ورودی و خروجی های شهر قم
اجرای طرح استقبال از بهار با پاکسازی ورودی و خروجی های شهر قم
به گزارش قم نیوز عبدالله مير ابراهيمي با اشاره به پويش مردمي " من حامي محيط زيستم " اظهار كرد:‌ اين طرح در گذشته در ایام محرم و صفر آغاز و اجرا شده بود كه با مشاركت شهروندان به مباحث حفظ محيط زيست و مديريت پسماند پرداخته مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: نظم و نظافت محيط زيست و كاهش توليد پسماند از جمله موارد ضروري در اين طرح است كه امروز نيز اين پويش فعاليت اجرايي خود را انجام مي‌دهد تا بتوانيم به نظافت پرداخته و براي سال جاري آمادگي كسب شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه مبادي ورودي و خروجي، كمربندي‌هاي سطح شهر زير پوشش طرح پاكسازي قرار مي‌گيرند گفت: با برنامه‌ريزي از ظرفيت پويش و ادارات استان استفاده مي‌شود تا در كل زمين‌هاي باز اطراف بزرگراه امام علي، كمربندي و ورودي‌ها و خروجي‌هاي شهر اين طرح اجرا شود.

وي عنوان كرد: بخشي از ظرفيت ماشين‌آلات استان و شهرداري قم استفاده مي‌شود تا پسماندهاي عمراني كه در اين بخش‌ها تخليه شده از كنار معابر و اتوبان‌ها پاكسازي و به محل‌هاي تخليه منتقل شود.

ميرابراهيمي با بيان اينكه در اين طرح مشاركت شهروندان در حفظ و نظافت شهر وجود دارد گفت: اين طرح در ايام مناسبتي شروع شده و بر اين اساس آموزش‌هايي به ايستگا‌ه‌هاي صلواتي ارائه شد؛ امروز نيز در سطح شهر اجرا مي‌شود تا آموزش و الگويي باشد.

وي يادآور شد: در اين پويش با فعاليت‌هاي نماديني كه انجام مي‌شود به شهروندان يادآوري مي‌شود كه حفظ محيط زيست با مشاركت شهروندان روي مي‌دهد و خودمان بايد وارد شده و محيط‌ هاي آلوده را پاكسازي كنيم و سعي شود محيط زيست عاري از آلودگي داشته باشيم.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به انتخاب شعار شهر بي زباله گفت‌: لازم است نگاه شهروندان به اين موضوع باشد كه با توليد نكردن زباله مي‌توان محيط زيست را حفظ كرد نه اينكه زباله توليد شود و سپس فكر شود كه چگونه مي‌توان زباله را مديريت كرد تا آسيب كمتر به محيط زيست وارد شود.

وي عنوان كرد: طرح استقبال از بهار با پاکسازی ورودی و خروجی‌های شهر قم و بخش‌های استان به همت پويش مردمي من حامي محيط زيستم با مشارکت شهروندان و ادارات استان امروز 20 اسفندماه از ساعت هشت صبح در محل پارکسوار شمالی ابتدای بلوار زائراجرا مي‌شود.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchkxn-.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما