پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 61599
منبع : ایسنا
دبیر ستاد اسکان فرهنگیان قم خبر داد:

پیش‌بینی اسکان حدود 250 هزار نفر در روز برای فرهنگیان در قم/آغاز اسکان از 28 اسفند

قم نيوز : در نوروز سال 97 تعداد 3000 کلاس ویژه اسکان در نظر گرفته شده است که 1000 کلاس درجه الف و 2 هزار کلاس درجه ب می باشد.
پیش‌بینی اسکان حدود 250 هزار نفر در روز برای فرهنگیان در قم/آغاز اسکان از 28 اسفند
پیش‌بینی اسکان حدود 250 هزار نفر در روز برای فرهنگیان در قم/آغاز اسکان از 28 اسفند
به گزراش قم نیوز حسن عبداللهی مهر قم نیوز با اشاره به طرح اسکان فرهنگیان در ایام نوروز عنوان کرد: تمهیدات لازم از آبان ماه 96 با راه اندازی 7 کمیته تخصصی در قالب خدمات، فناوری، حراستی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی آغاز شد.

رئیس اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در تلاشیم فرهنگیانی که سال نو در قم و در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) هستند در شرایط خوبی از امکانات اسکان برخوردار شوند و سفری خاطره انگیزو معنوی را تجربه نمایند.

وی اظهار داشت:در جهت انجام اسکان روان و سهل طبق تجربیات گذشته تمامی موانع و کمبودها و خلاء ها را احصاء کرده ایم تا با رفع آن رضایت مندی حداکثری زائران و فرهنگیان را فراهم آوریم.

تجهیز 3000 کلاس برای اسکان فرهنگیان

عبداللهی مهر تصریح کرد: در نوروز سال 97 تعداد 3000 کلاس ویژه اسکان در نظر گرفته شده است که 1000 کلاس درجه الف و 2 هزار کلاس درجه ب می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام فرهنگیان در طرح اسکان نوروزی از طریق رزرو اینترنتی می باشد که از 4 تا 23 اسفندماه برای آن فرصت تعیین شده بود.

قم یکی از استان های پرتراکم دور اول سفرهای نوروزی است

وی افزود: 30 درصد از ظرفیت محل های اسکان امسال از طریق رزرو اینترنتی پر شده است و با توجه به امکانات و تمهیدات لازم پیش بینی اسکان حدود 250 هزار نفر در روز برای فرهنگیان در قم را داریم.

عبداللهی مهر گفت: در دور اول سفرها، قم یکی از استان های پرتراکم می باشد و همواره در نظر سنجی ها رتبه های اول و دوم را در خدمت رسانی داشته ایم، همچنین در نوروز 96 در حدود 250 هزار نفر روز پذیرش فرهنگیان داشتیم.

وی اظهار داشت: استان قم در خصوص رزو اینترنتی محل اسکان جزو 3 استان برتر کشور است و واحد فن آوری اداره کل آموزش و پرورش استان قم به 7 استان دیگر از نظر رزرو اینترنتی خدمات رسانی می کند.

رئیس اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: مسئولان اجرایی در طرح اسکان فرهنگیان در قم شامل 350 مدیر مدرسه، 300 مدیر یار و 450 نفر از عوامل اجرایی می باشند.

وی بیان کرد: تمامی عوامل با روحیه ایثارگری و تاکید بر خدمت رسانی در قم وارد کار شده اند این افراد شنبه شب در قالب یک تیم در بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه(س) حضور می یابند و به عنوان خادم حرم در آئین غبارروبی شرکت کرده و خود را برای خدمت به زائران حرم آماده می سازند.

شروع اسکان زایرین از 28اسفند

عبداللهی مهر یادآور شد: شروع اسکان طبق دستور العمل از 28 اسفند ماه است تمامی واحدهای آموزشی از لحاظ بهداشتی در سطح کیفی بسیار خوب آماده پذیرایی می شوند

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمیته خدمات فرهنگی در ستاد تسهیلات نوروزی برای مسافرانی که به قم سفر می کنند تشکیل شده و برای زائران پیش بینی های لازم را انجام داده ایم و چالش های فرهنگی را مشخص کرده ایم.

دبیر ستاد اسکان فرهنگیان گفت: همه امکانات جهت مطلوب شدن سفر زائران آماده می باشد ضمن اینکه برای طرح اسکان نوروزی استفاده از نماز خانه های مدارس همراه با امام جماعت، نمایشگاههای فرهنگی، نمایشگاه حجاب و عفاف و نمایشگاه کتاب و تئاترهای خیابانی پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: کارگروه ملی توسعه و تبلیغ فرهنگ زیارت در سه استان خراسان و فارس و قم فعالیت دارد و بر پایه و مبنای زیارت زائران به برنامه ریزی می پردازد و با توجه به اینکه مقارن با ایام رجب هستیم برنامه های فرهنگی ویژه این ایام پیش بینی شده است.

عبداللهی مهر تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها برای فرهنگیان برگزاری تورهای قم گردی با مشارکت شهرداری و مسئولان ذی ربط است.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcjhiem.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما