يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 61721
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله سبحانی:

مردم در ایام نوروز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به آمار بالای تلفات در تصادف‌های جاده‌ای همزمان با ایام نوروز، گفت: بهتر است مردم در این ایام از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
مردم در ایام نوروز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند
مردم در ایام نوروز از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر یکشنبه در آخرین درس خارج اصول خود در سال ۹۶ که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی آمده است که هر روزی که انسان در آن روز معصیت و گناهی نداشته باشد برای او عید است، بنابراین در ایام نوروز باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر مردم در ایام نوروز به دیدار فامیل و اقوام و صله ارحام بروند و به فقرا و یتیمان رسیدگی کنند عید واقعی است.

استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: اگر در ایام نوروز ما به سفرهای معصیت‌دار برویم و یا سفرها به خلاف‌های رانندگی که منجر به کشتن خود و دیگران می‌شود منتهی شود، عید نخواهد بود.

صدا و سیما مردم را تشویق به مسافرت نکند

وی از صدا و سیما خواست تا بدون جهت مردم را تشویق به مسافرت نکند و اظهار داشت: وجود اتومبیل‌های مشکل‌دار و راننده‌هایی که قوانین را رعایت نمی‌کنند موجب بروز مشکلات برای خانواده‌ها و عزادار شدن آنان می‌شود.

آیت الله سبحانی افزود: مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و اگر واقعاً سفر ضروری دارند مسافرت کنند و بقیه در خانه بمانند و به کارهای عقب مانده بپردازند.

وی با اشاره به آمار بالای کشته‌ها و تصادفات در ایام نوروز، گفت: این مسئله نشان دهنده این است که ما هنوز به کمال عقلی نرسیده‌ایم.

این مفسر قرآن کریم بر پرهیز از تخریب باغات و مزارع تأکید کرد و افزود: در این ایام خیلی از باغ‌ها و مزارع آسیب می‌بیند و افراد دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین از طلاب خواست تا در طول ایام تعطیللات نوروز به مطالعات درسی بپردازند و از کارهای غیردرسی بپرهیزند.

گفتنی است دروس این مرجع تقلید در سال ۹۷ روز ۵ فروردین آغاز خواهد شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgqu93.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما