يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 61730
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دین باید مردمی و شبکه‌ای شود

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر ضرورت مردمی شدن و شبکه‌ای شدن فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین تأکید کرد و خواستار تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در این عرصه شد.
فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دین باید مردمی و شبکه‌ای شود
فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دین باید مردمی و شبکه‌ای شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشستی با مسئولان و اعضای تشکل‌های مردمی و شبکه‌های وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، با تحلیلی از شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه، مسئولیت فعالان جبهه فرهنگی را در هدایت فکری جامعه مهم دانست.

وی بر لزوم شبکه‌ای شدن و مردمی‌شدن فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: در هر عرصه‌ای که کار به شبکه‌های مردمی واگذار شد نتیجه‌بخش بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: نهادها و تشکل‌های مردمی تبلیغات اسلامی همچون شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، کانون‌ها و انجمن‌های اسلامی، حوزه هنری، مجتمع فرهنگی نور، موسسه تبیان، دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا و پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ظرفیت‌های بالایی دارند و در شرایط فعلی ضرورت دارد فعالیت‌های فرهنگی به صورت منسجم و شبکه‌ای با مشارکت این نهادها و تشکل‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام اسکندری بر لزوم پرهیز از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: هر کدام از نهادها و تشکل‌های فرهنگی حوزه دین در حد امکانات و ظرفیت‌های موجود فعالیت‌هایی انجام می‌دهند اما اگر توان و امکانات این مجموعه‌ها تجمیع شود و بین آنها هماهنگی و هم افزایی به وجود آید، اثربخشی فعالیت‌ها بیشتر می‌شود.

وی در این زمینه پیشنهاد داد که هیئت اندیشه‌ورز با حضور نمایندگانی از نهادها و تشکل‌های مردمی تشکیل شود و اولویت‌های کاری با همفکری اعضای این هیئت تدوین و اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار بهره‌مندی از ابزارهای هنری در فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین شد و افزود: فعالیت در عرصه‌های عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، فرهنگ ایثار و شهادت و... از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است.

در این نشست مسئولان تشکل‌های مردمی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در سال جاری و برنامه‌های سال آینده پراختند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzu93.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما