پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 62275
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله صافی گلپایگانی: فعالیت‌ها در حوزه مفاهیم و معانی قرآن توسعه یابد

قرآن نباید در جامعه مهجور باشد
قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و برنامه زندگی بشر است و به همین خاطر نباید مهجور باشد و هرچه می‌توانیم باید در زمینه نشر مفاهیم و معارف قرآن در جامعه تلاش کنیم.
قرآن نباید در جامعه مهجور باشد/فعالیت‌ها در حوزه مفاهیم و معانی قرآن توسعه یابد
قرآن نباید در جامعه مهجور باشد/فعالیت‌ها در حوزه مفاهیم و معانی قرآن توسعه یابد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با تاکید بر اینکه هر چه در زمینه قرآن و توسعه مفاهیم کلام وحی تلاش شود، موجب رضایت الهی و توجهات امام عصر(عج) می‌شود اظهار کرد: هرچه اقبال مردم به قرآن با کار و تلاش بیشتر افزایش پیدا کند، برکات و ثمرات این کتاب الهی بیش از پیش شامل حال ما خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: افزایش فعالیت‌های قرآنی در کشور موجب افتخار برای جمهوری اسلامی است؛ در گذشته برخی از مسلمانان نسبت به شیعیان به دلیل کم‌کاری در حوزه‌های قرآن انتقاد می‌کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت مراکزی چون سازمان اوقاف، مردم ایران از بسیاری از مسلمانان در حوزه‌های قرآنی پیشی گرفته‌اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بسیاری از نواقصی که در حوزه های قرآنی وجود داشته برطرف شده است افزود: قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و برنامه زندگی بشر است و به همین خاطر نباید مهجور باشد و هرچه می‌توانیم باید در زمینه نشر مفاهیم و معارف قرآن در جامعه تلاش کنیم.

وی خواستار توسعه فعالیت‌ها در زمینه توسعه قرآن و مفاهیم و معانی آن در جامعه شد و گفت: علما و بزرگان همواره نسبت به قرآن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و این مسئله را افتخار خود می‌دانستند؛ فهم و درک کلام وحی را پایانی نیست و هر چه در این زمینه کار شود، باز هم معارف جدیدی به دست می‌آید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs5b0.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما