پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 62895
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی:

رشته علمی با محوریت کتاب جواهرالکلام در حوزه راه‌اندازی شود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: رشته علمی با محوریت کتاب جواهرالکلام در حوزه راه‌اندازی شود.
رشته علمی با محوریت کتاب جواهرالکلام در حوزه راه‌اندازی شود
رشته علمی با محوریت کتاب جواهرالکلام در حوزه راه‌اندازی شود
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی ظهر امروز درهمایش نکوداشت صاحب جواهر در مدرسه علمیه آیت‌الله گلپایگانی، با اشاره این موضوع که آیت الله نجفی نخستین کسی است که کلمه تأسیس فقه جدید را مطرح کرده است گفت: صاحب جواهر شئونات مختلفی دارد که کتاب جواهرالکلام را از سایر کتاب‌ها متمایز ساخته است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های کتاب جواهرالکلام ادامه داد: این کتاب دارای ادبیات غنی است که دقت را برای مستنبط خلق می‌کند که اگر تمرکز براین کتاب انجام شود وبخواهیم تجزیه وتحلیل کنیم یکی از قسمت‌ها همین موضوع است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان فقاهت جواهری اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فقاهت ما جواهری شود باید یک رشته‌ علمی در حوزه‌ها با محوریت کتاب جواهر الکلام داشته باشیم.

مبلغی با اشاره به اینکه کتاب جواهرالکلام پرمحتو ااست وهیچ کتابی مانند آن نیست گفت:وقتی این کتاب را بررسی می‌کنیم از هر سطرآن می‌توان فقاهت را استخراج کرد.

وی با بیان اینکه ادبیات این کتاب یک ادبیات هشداری است اظهار کرد: وقتی فقیه استنباط می‌کند ممکن است ناخواسته به خط قرمزهای فقهی برود که صاحب جواهر با این ادبیات این مشکل را کنترل می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این موضوع که اگر ابداع نبود اصلاً صاحب جواهری بوجود نمی‌آمد ادامه داد:این ابداع خطر بدعت که  به معنی خروج از فقاهت است را بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjioem.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما