شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 62979
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده جامعه المصطفی در نیجریه مطرح کرد

زندگی دو میلیون سید در کشور نیجریه

قم نيوز : نماینده جامعه المصطفی در نیجریه گفت: در این کشور حدود دو میلیون نفر سید زندگی می‌کنند و در شهر کانو که یک شهر مذهبی نیجریه است، سادات زیادی حضور دارند.
زندگی دو میلیون سید در کشور نیجریه
زندگی دو میلیون سید در کشور نیجریه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین علی فلاح زورمی ظهر امروز در کمیسیون علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در مجتمع عالی امام خمینی(ره) با اشاره به سابقه ورود اسلام به آفریقا اظهار کرد: مهاجران زیادی از اهل‌بیت(ع) به آفریقا رفتند و به همین دلیل سادات زیادی در کشورهای آفریقایی حضور دارند که البته بسیاری از آن‌ها اهل سنت هستند.

وی ادامه داد: همچنین عالمان شیعه از نجف اشرف به تانزانیا رفتند و تشیع را گسترش دادند، تاجران شیرازی هم در گسترش تشیع در این کشور نقش داشتند.

فلاح زورمی با اشاره به جایگاه تصوف در آفریقا اظهار کرد: در کشورهای غربی آفریقا، تصوف قوی است و تمام گروه‌های صوفی خودشان را به امام علی(ع) منتسب می‌کنند، همچنین مزارهای سادات در کشورهای آفریقایی دارای احترام است.

وی ادامه داد: در کشور نیجریه حدود دو میلیون نفر سید زندگی می‌کنند، در شهر کانو که یک شهر مذهبی است، سادات زیادی حضور دارند و آن‌ها دارای عشق خاصی به اهل‌بیت(ع) و جمهوری اسلامی هستند.

نماینده جامعه المصطفی در نیجریه افزود: همه اهل تصوف در آفریقا خود را وام دار اهل‌بیت(ع) می‌دانند، همچنین نامیدن فرزندان به نام‌های رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در کشورهای آفریقایی رایج است.

فلاح زورمی با اشاره به شیعیان نیجریه اظهار کرد: تعداد زیادی از مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور شیعه شدند، اگر عدد 15 میلیون را عدد شیعیان نیجریه بدانیم، سخن گزافی نگفتیم، ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان نیجریه از فرزندان امام حسن مجتبی(ع) است و معاونان این شخصیت همه ملبس و معمم هستند.

وی ادامه داد: در تظاهرات شیعیان نیجریه، روحانیون پیشرو هستند و پس از دستگیری ابراهیم زکزکی، شیعیان به صورت مستمر مراسم دعا برای سلامت او برگزار کردند، زنده ماندن سید زکزاکی یک کرامت بود.

نماینده جامعه المصطفی در نیجریه افزود: در هر حسینیه ای که شیعیان نیجریه دارند، مردم برای سلامت رهبر معظم انقلاب در مراسم‌ها صلوات می‌فرستند. شیعیان نیجریه، شیعیان ناب انقلاب اسلامی هستند که به خمینیون معروف شدند، زکزکی پس از حمله آمریکا به عراق گفت که شیعیان نیجریه در صورت حمله آمریکا به ایران، تمام منافع این کشور در غرب آفریقا را هدف قرار می‌دهند.

فلاح زرومی با اشاره به مخالفان شیعیان در کشور نیجریه اظهار کرد: حیات سیاسی شیعیان این کشور به ابتدای انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد و آن‌ها در مقابل گروه‌های مسیحی، گروه‌های سلفی و تکفیری فعال و شیعیان غیر انقلابی در نیجریه در مواجهه با افکار مخالف هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های مسیحی در نیجریه رویکرد دین مدارانه شیعیان را برنمی‌تابند، همچنین گروه‌های سلفی و تکفیری فعال در جامعه نیجریه، شیعیان را دشمن درجه یک خود می‌پندارند و رشد سریع شیعه در سه دهه اخیر را خطری برای مواضع خود می‌دانند، نیز شیعیان غیرانقلابی و عافیت طلبی در نیجریه حضور حرکت اسلامی این کشور را مخل و مضر به مصلحت و آینده خود می‌دانند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccooqe.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما