يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 62988
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح كرد

برگزاری مسابقات قرآن فرصت استثنایی برای طلاب جهان اسلام

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر بخواهیم اسلام روز به روز رشد کند و تقویت شود باید همه نگاه‌ها با محوریت قرآن باشد بنابراین برگزاری مسابقات قرآن فرصت استثنایی برای طلاب جهان اسلام محسوب می‌شود.
برگزاری مسابقات قرآن فرصت استثنایی برای طلاب جهان اسلام
برگزاری مسابقات قرآن فرصت استثنایی برای طلاب جهان اسلام
به گزارش قم نیوز در  کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام، عبدالله جلالی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام اظهار کرد: حرکت‌هایی که در مسیر قرآن صورت می‌گیرد قابل تقدیر است و برگزاری مسابقات بین‌المللی به ویژه در قم می‌تواند متفاوت‌تر از همه مسابقات در کل کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی در این مسابقات شرکت می‌کنند که خاص هستند و می‌توانند اثرات آن را در درون کشور و فراتر از مرزها و خارج کشور مشاهده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برگزاری این مسابقات حرکت قابل تقدیر و تحسین است گفت: قم مرکز حوزه‌های علمیه و پرورش طلاب شهر قم است و این حرکت می‌تواند از نظر فرهنگی جایگاه قم را حفظ کند بنابراین تجمع طلاب برای مسابقات بین‌المللی قرآن می‌تواند مهم باشد.
وی ابراز امیدواری کرد این مسابقات پیام‌های خاص خود را منتقل کند که از جمله آنها پیام‌های فرهنگی، نوعی اتفاق نظر و اتحاد بین طلاب سراسر دنیا در شهر قم است.

جلالی با اشاره به رشته‌های قرائت همراه تفسیر و حفظ همراه تفسیر در این مسابقات گفت: تفسیر می‌تواند خلأ قرائت را کامل کند یعنی ترکیبی از تفسیر و قرائت عاملی است که از نظر محتوایی غنای بیشتری به فهم قرآنی می‌بخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مجموعه افراد و گروه‌ها در این مسابقات پیرامون قرآن جمع می‌شوند که مهمترین پیام آنها وحدت و مودت است بنابراین همه مسلمانان نیاز دارند که محور را قرآن قرار دهند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم اسلام روز به روز رشد کند و تقویت شود باید همه نگاه‌ها با محوریت قرآن باشد بنابراین برگزاری مسابقات قرآن فرصت استثنایی برای طلاب جهان اسلام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcc4oqe.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما