چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 63153
منبع : خبرگزاری ايرنا
دبیر رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان:

هفته قم در لبنان، زمینه ساز افزایش تعاملات بین المللی است

قم نيوز : دبیر رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان گفت: معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی قم ، زمینه ساز تعاملات بین المللی به منظور ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف است.
هفته قم در لبنان، زمینه ساز افزایش تعاملات بین المللی است
هفته قم در لبنان، زمینه ساز افزایش تعاملات بین المللی است
به گزارش قم نیوز هادی صالحی عارف روز چهارشنبه زمان برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان را 19 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت در شهر نبطیه لبنان اعلام کرد و افزود: توسعه روابط فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و علمی ، ایجاد زمینه مناسب برای تعامل 2 سویه و مستمر بین بخش های مختلف میان قم و لبنان، ارائه ظرفیت های فرهنگی، علمی و اقتصادی ، بستر سازی مناسب برای جذب گردشگری، توریست و دانشجو از لبنان و نیز معرفی ظرفیت های توریست درمانی از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی است.

وی از امضای چندین تفاهم نامه بخش خصوصی فعال قم در حوزه های فرهنگی، علمی و اقتصادی با طرف لبنان خبر داد و گفت: در این رویداد فرهنگی-اقتصادی به منظور گسترش تعاملات همه جانبه میان قم و نبطیه تکیه اصلی بر بخش خصوصی است و بخش دولتی سهم ناچیزی از شرکت کنندگان را خواهند داشت.

صالحی عارف ادامه داد: کارشناسان جذب سرمایه گذاری شهرداری و فعالان اقتصادی قم به منظور معرفی توانمندی ها و ظرفیت های این استان، جذب سرمایه گذار و همچنین امضا تفاهم نامه همکاری همراه این کاروان می باشند.

مدیر هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری قم تاکید کرد: نمایش 104 اثر هنری در رشته های نگارگری، نقاشی، تصویر سازی، پوستر، خوشنویسی و عکس، اجرای نمایش بی کلام با موضوع دفاع از حق و مبارزه با غاصب، اجرای کارگاه زنده و ورکشاب 5 هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی و خوشنویسی، معرفی توانمندی ناشران و حوزه چاپ و نشر ، پخش فیلم با موضوع قم شناسایی، اهدای بسته فرهنگی و نیز اجرای تواشیح و قرائت قرآن توسط قاری بین المللی از جمله برنامه های این هفته در لبنان است.

وی با بیان اینکه در این هفته ظرفیت های ملی و بین المللی استان قم معرفی می شود گفت: جامعه الزهرا به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در جهان اسلام مراسمی ویژه فارغ التحصیلان لبنانی خود برگزار می کند ضمن اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب و حوزه علمیه نیز برنامه های ویژه ای در این هفته اجرا خواهند کرد.

صالحی عارف تاکید کرد: دراین رویداد ظرفیت های موسسه های فرهنگی در حوزه نرم افزارهای قرآنی و علوم دینی، تولید کننده بازی های رایانه ای و همچنین موسسه های فعال در حوزه کودک و نوجوان قم معرفی می شود.

وی بسترسازی برای تسهیل حضور زائران لبنانی را از جمله دیگر محورهای مهم هفته فرهنگی قم در لبنان دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری هفته در لبنان شاهد افزایش تعاملات بخش های خصوصی قم و نبطیه در حوزه های آموزش، خدمات در لبنان و همچنین جذب سرمایه گذار و ورود زائران لبنانی به این شهر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خواست قم و نبطیه استمرار، گسترش و تعمیق روابط بین این 2 شهر و نیز پرهیز از اقدام نمایشی است ادامه داد: برای استمرار و پیگیری تفاهم نامه های هفته فرهنگی قم در لبنان، کارگروهی مشترک میان قم و نبطیه تشکیل می شود تا با پیگیری و رفع موانع به دنبال تحقق اهداف و به ثمر رسیدن تفاهم نامه ها باشد.

سالانه 20 میلیون زائر از سراسر و توریست خارجی وارد قم می شوند.

نبطیه یکی از شهرهای جنوبی لبنان است که مساحت آن 1058کیلومتر مربع و دارای 129 شهر و روستا است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchxzn-.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما