چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 63162
منبع : خبرگزاری فارس
در رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال نشسته رقم خورد

ثبت دومين مدال جهاني سال 97 در كارنامه ورزش جانبازان و معلولين

قم نيوز : قهرماني ملي‌پوش واليبال نشسته قم در ليگ جهاني اين رشته دومين مدال جهاني سال 1397 را براي ورزش جانبازان و معلولين استان قم به ارمغان آورد.
ثبت دومين مدال جهاني سال 97 در كارنامه ورزش جانبازان و معلولين
ثبت دومين مدال جهاني سال 97 در كارنامه ورزش جانبازان و معلولين
به گزارش قم نیوز فروردین‌ماه امسال بود که محمدرضا شعبانی ورزشکار معلول رشته پاراتکواندو به عنوان نخستین ملی‌پوش این رشته در ترکیب تیم ملی پاراتکواندو ایران به رقابت‌های 2018 آزاد آفریقا در کشور مراکش اعزام شد و نخستین مدال برون‌مرزی سال 97 را برای ورزش جانبازان و معلولین قم کسب کرد.

شعبانی که سابقه عضویت تیم ملی در مسابقات قهرمانی پاراتکواندو مردان آسیا را دارد و عضو تیم ملی در راه اعزام به پیکارهای آسیایی سال 2018 است، در رقابت‌های بین‌المللی آزاد آفریقا با کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره به کار خود پایان داد و نخستین ورزشکار قمی مدال‌آور میادین برون‌مرزی سال 97 شد.

اکنون دومین مدال میادین برون‌مرزی سال 1397 با درخشش ورزشکار با سابقه و مطرح رشته والیبال نشسته یعنی حسین گلستانی نصیب ورزش قم شده است، ورزشکاری که سابقه کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را دارد و از انواع و اقسام مدال‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام بین‌ قاره‌ای برخوردار است و در ترکیب تیم ملی ایران در لیگ جهانی والیبال نشسته با پیراهن شماره 9 عملکرد مثبتی داشت.

گلستانی بعد از کسب مدال طلا و قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی جوانان آسیا، بازی‌های پاراآسیایی 2014، قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، قهرمانی جام بین‌قاره‌ای و طلای بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، مدال طلای نخستین دوره لیگ جهانی والیبال را نیز به ویترین افتخارات خود افزود.

این در حالی است که نخستین‌بار پیکارهای لیگ جهانی والیبال نشسته به میزبانی کشورمان با حضور تیم‌های مدعی از کشورهای مختلف در تبریز برگزار شد و تیم ملی ایران به عنوان قوی‌ترین تیم دنیا در این رشته با غلبه بر تمامی تیم‌های مطرح حاضر در این دوره نظیر روسیه، اوکراین، بوسنی و هرزگوین، آمریکا و آلمان به مقام قهرمانی دست یافت.

در این رقابت‌ها که به میزبانی تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ در سطح بالایی از نظر فنی به انجام رسید، بعد از تیم ملی والیبال نشسته ایران که عنوان قهرمانی را به دست آورد، تیم‌های ملی والیبال نشسته روسیه و بوسنی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchizn-.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما