شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 63557
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

توزیع متوازن مسیرها مانع از ترافیک در جمکران شد

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته، ورودی به محورهای منتهی به مسجد مقدس جمکران به صورت متوازن در پنج مسیر توزیع و مانع از ترافیک در این مسیرها شد.
توزیع متوازن مسیرها مانع از ترافیک در جمکران شد
توزیع متوازن مسیرها مانع از ترافیک در جمکران شد
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان افزود: امسال برای کنترل بهتر ترافیک اطراف مسجد جمکران، تمهیدات ترافیکی ویژه ای اندیشیده شده بود تا ترافیک بر یک محور تحمیل نشود.

وی اضافه کرد: یکی از مسیرهایی که امسال برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت، ورودی از سمت آزادراه تهران - قم بود که خودروها به سمت آزادراه امیرکبیر هدایت می شدند و از کیلومتر 15 این آزادراه بدون این که تداخلی با ترافیک داخل شهر داشته باشند، وارد محور ایستگاه قطار محمدیه شده و به سمت جمکران حرکت می کردند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: همچنین مسافرانی که از سمت محور جعفریه وارد قم می شدند از مسیر کمربندی امام علی(ع)، میدان ولیعصر(عج)، بلوار خلیج فارس، بلوار انتظار به سمت رینگ دوم جمکران وارد می شدند که امسال این مسیر برای نخستین بار در نیمه شعبان زیر بار ترافیک رفت.

وی افزایش ظرفیت پارکینگ های اطراف مسجد جمکران را اقدام دیگری در کاهش ترافیک دانست و بیان کرد: سال گذشته مساحت پارکینگ های مسجد جمکران 140 هکتار بود که امسال با افزایش 60 هکتاری به 200 هکتار رسید.

وی اضافه کرد: سال گذشته به ازای هر 35 مترمربع یک خودرو و امسال با راهنمایی نیروهای راهور و بسیج به ازای هر 25 مترمربع یک خودرو در پارکینگ ها پارک شد که نقش زیادی در افزایش 50 درصدی ظرفیت پارکینگ ها داشت.

معاون شهردار قم اختصاص 200 دستگاه اتوبوس رایگان برای خدمات رسانی به زائران را از دیگر اقدام هایی عنوان کرد که در کاهش ترافیک اطراف مسجد جمکران موثر بود.

وی افزود: این اتوبوس ها همشهریان را به صورت رایگان از پنج نقطه شهری به مسجد جمکران منتقل می کرد و باعث شد مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده نمایند.

به گفته وی، امسال مسیر ویژه برای حمل و نقل عمومی، خدماتی و امدادی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در نظر گرفته شد تا این خودروها بدون اختلاط با خودروهای شخصی دسترسی سریع تری به مسجد جمکران داشته باشند که این اقدام باعث ترافیک بسیار روان در بلوار پیامبر اعظم(ص) شده بود.

ذاکریان افزود: پارکینگ ها و محورهای ورودی به مسجد جمکران مجهز به دوربین نظارت تصویری و مرکز کنترل ترافیک مسجد نیز در ستاد معاونت حمل و نقل و ترافیک در ضلع جنوبی مسجد مستقر شده بود.

وی تصریح کرد: در مجموع نسبت به سال های گذشته که در برخی مواقع مردم ساعت ها در ترافیک می ماندند، امسال ترافیک روان تری داشتیم، در عین حال برآوردهای اولیه از دوربین ها نشان می دهد حجم ترافیک ورودی امسال به مسجد جمکران خیلی بیشتر از پارسال بود.

وی افزود: امسال برخلاف سال های گذشته درصد بالایی از پارکینگ های اطراف مسجد جمکران از جمله پارکینگ های انسجام، ناظم زاده و دارالفقاهه به حد اشباع رسید و ظرفیت آنها به صورت صد درصد تکمیل شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfetdv.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما