چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۷
کد مطلب : 64384
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام ابوالقاسم:

حمایت از رهبران الهی عامل استغفار گناه و بهشتی شدن است

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری گفت: حمایت و تبعیت از رهبران الهی باعث بخشیده شدن گناهان و ورود به بهشت می‌شود.
حمایت از رهبران الهی عامل استغفار گناه و بهشتی شدن است
حمایت از رهبران الهی عامل استغفار گناه و بهشتی شدن است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) گفت: بر اساس آیات قرآن، یکی از عوامل جهنمی شدن برخورد گزینشی با دستورات خداوند است که در آیه ۱۵۰ سوره مبارکه نساء به آن اشاره شده است.

وی افزود: برخی به تصور میانه‌روی می‌خواهند میان پیامبران الهی تبعیض قائل شوند در حالی که مسلمان به تعالیم همه انبیاء ایمان می‌آورد اما غیر مسلمین دستوراتی را که مطابق میل آنان بود قبول داشتند و آنهایی که مطابق میلشان نبود را از خود پیامبر(ص) می‌دانستند که رویه منافقان است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: وقتی دستور بیعت با حضرت علی(ع) صادر شد منافق صفتان گفتند که این دستور از سوی خداست یا تعیین جانشین از سوی خود شما.

وی همچنین گفت: قرآن فرموده حضرت مسیح از اینکه خدا را عبادت کند استنکاف نکرده که این استدلال در مقابل مسیحیان معتقد به الوهیت مسیح بیان شده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم، حمایت از رهبران الهی را از عوامل ورود به بهشت ذکر کرد و افزود: قرآن فرموده ما برای بنی اسرائیل ۱۲ رهبر قرار دادیم که اگر از آنان حمایت کنید گناهان شما بخشیده و وارد بهشت می‌شوید بنابراین تبعیت از رهبران الهی، این دو خاصیت را دارد.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) فرموده‌اند هر مسلمانی که تحت ولایت امام جائر برود عذاب خواهد شد اگرچه اعمالش نیک باشد و عفو خواهم کرد از هر مسلمانی که زیر پرچم امام عادل باشد اگرچه در مسیر زندگی گناهانی داشته باشد، افزود: همین کاری که مردم شریف ایران ۴۰ سال است انجام داده‌اند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که ما بدون مردم چیزی نیستیم و اقتدار ما به پشتیبانی مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن قبولی اعمال را منوط به تقوا می‌داند که در آیه ۲۷ مائده به آن اشاره شده و بیان شده که دو فرزند آدم قربانی کردند اما قربانی یکی پذیرفته نشد زیرا قبول اعمال منوط به داشتن تقواست.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود دو صفت است که خدا اعمال را به واسطه آن قبول می‌کند که یکی تقوا و دیگری اخلاص است.

حجت الاسلام ابوالقاسم با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل جهنمی شدن از نظر قرآن، ولایت کفار است، ادامه داد: البته تحت ولایت کفار رفتن مراتبی دارد که بالاترین مرتبه این است که آنان قانون نویس ما باشند و برای زندگی ما برنامه بدهند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdceex8p.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما