يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 64579
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر امور شهرهای آبفای استان قم خبر داد؛

حفر چاه جدید برای جبران کمبود آب در شهر جعفریه

قم نيوز : مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم از حفر یک چاه جدید به منظور جبران کمبود آب در شهر جعفریه خبر داد.
حفر چاه جدید برای جبران کمبود آب در شهر جعفریه
حفر چاه جدید برای جبران کمبود آب در شهر جعفریه
به گزارش قم نیوز احمد نکونام با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب در برخی از شهرهای استان گفت: در این راستا برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای مقابله با مشکل کم آبی در این شهرها شده است.

وی چالش کم آبی در شهر جعفریه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: آب مورد نیاز این شهر از سه حلقه چاه تأمین می‌شود که کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی اخیر منجر به افت سطح آب این چاه‌ها و در نهایت کاهش آبدهی شده است.

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تمهیدات انجام شده برای رفع کمبود آب در شهر جعفریه خاطرنشان کرد: با تصمیم کمیته بحران شرکت آب و فاضلاب حفر یک حلقه چاه جدید و جابه‌جایی یکی از چاه‌های موجود شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از اخذ مجوزهای لازم از شرکت آب منطقه‌ای اقدامات لازم برای حفر چاه انجام شد یادآور شد: با تأکیدات و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در پایان سال گذشته با انتخاب پیمانکار،  عملیات اجرایی حفر چاه آغاز شد.

نکونام از پایان عملیات حفاری این چاه خبر داد و تأکید کرد: در روزهای آینده مراحل لوله‌گذاری و  پمپاژ اولیه نیز به انجام می‌شود و در آینده نزدیک این چاه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه با وارد شدن این چاه به مدار بهره‌برداری حدود ۱۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع تولید آب شهر جعفریه افزوده خواهد شد، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده و همکاری مردم بتوانیم بر مشکلات ناشی از کم آبی در این شهر فائق آییم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaomni.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما