شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 65240
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت برای ارتقای کیفی محصولات ایرانی سیاست گذاری مناسبی انجام دهد

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دولت باید برای ارتقای کیفی محصولات ایرانی سیاست گذاری مناسبی انجام دهد.
دولت برای ارتقای کیفی محصولات ایرانی سیاست گذاری مناسبی انجام دهد
دولت برای ارتقای کیفی محصولات ایرانی سیاست گذاری مناسبی انجام دهد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسن نظری شاهرودی با بیان این که مباحث روز کشور نباید باعث شود که مردم و رسانه ها از اهمیت توجه به شعار سال غافل شوند، اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی می شود، توجه به اصل افزایش کیفیت کالاها و محصولات است.

وی افزود: در واقع ما می بایست در داخل تولیدات خود را به گونه ای کیفیت ببخشیم تا مصرف کننده نیز قانع شود که مصرف کالای ایرانی با توجه به کیفیت قابل قبول در مقایسه با نمونه مشابه خارجی برای خودش و جامعه اش بهتر و سودمندتر است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر این که رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما، نقش مهمی در امر فرهنگ سازی در این مقولات دارند، گفت: به عقیده بنده تلویزیون نباید به تبلیغ کالای خارجی بپردازد ، ضمن آن که به طور شفاف کیفیت تولید داخل را برای مردم بیان کند و این هم به گونه ای نباشد که به ورطه مبالغه افتاده و بخواهد که صرفاً برای درآمدزایی بیشتر از تبلیغات ادعای نادرستی را تبلیغ نماید.

وی همچنین تاکید کرد: از سویی یکی از اصول مهم در دنیای اقتصاد امروز است که باید به مصرف کننده کالا اطلاعات دقیق و شفافی ارایه شود تا بتوان اعتماد او را جذب کرد، چه آن که وقتی اعتماد جذب شد او می تواند گرایش به مصرف کالای مورد نظر را داشته باشد.

این اقتصاددان حوزوی بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر هم این که دولت و حاکمیت نیز باید سیاست گذاری درستی در جهت حمایت و تقویت کیفیت محصولات داخل داشته باشد تا به این وسیله عموم مردم و خانواده ها به سمت خرید کالای با کیفیت ایرانی ، گرایش پیدا کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzx93.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما