يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 65250
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس پلیس راه قم:

ترافیک در محورهای مواصلاتی قم پرحجم و روان است

قم نيوز : رئیس پلیس راه قم گفت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان دارای ترافیک پرحجم و روان است و به رانندگان توصیه می شود به دور از هرگونه شتاب زدگی و تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی، مسیر خود را دنبال کنند.
ترافیک در محورهای مواصلاتی قم پرحجم و روان است
ترافیک در محورهای مواصلاتی قم پرحجم و روان است
به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی عصر شنبه افزود: با توجه به این که سفرهای تابستانی همزمان با عید سعید فطر آغاز شده است و امروز بعد ازظهر شاهد بازگشت تعدادی از مسافران هستیم، در حال حاضر ترافیک در محورهای استان همچون آزاد راه قم-تهران، اراک به قم، کمربندی امام علی(ع) به سمت میدان 72 تن و آزادراه کاشان به قم پرحجم و روان می باشد؛ همچنین سایر محورهای استان نیز از ترافیک نیمه سنگین و روان برخوردار است.
وی در خصوص وضعیت محورهای داخل استان نیز گفت: ترافیک راه های مواصلاتی شهر قم به بخش های اطراف همچون کهک، جعفریه و سلفچگان نیز نیمه سنگین و روان است و مسافران در حال بازگشت به شهر قم می باشند.
قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و کهک است. 
پناهی در خصوص آخرین وضعیت تصادف های استان در تعطیلات عید سعید فطر نیز گفت: در این مدت چهار فقره تصادف منجر به جرح در محورهای قم رخ داده است که مصدومین به سرعت از خدمات امدادی بهره مند شدند؛ همچنین روز گذشته ساعت 7:30 در محور قم – کهک، بین روستای صرم و ورجان یک فقره تصادف منجر به فوت رخ داد.
وی ادامه داد: در این تصادف یک دستگاه سواری تندر 90 به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از محور منحرف شد و بعد از برخورد به تیر چراغ برق مجدد به سطح جاده بازگشت و با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد که منجر به فوت سرنشین سواری پراید و مجروحیت هر 2 راننده گردید.
رئیس پلیس راه قم در ادامه گفت: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، از سرعت و سبقت غیر مجاز دوری کنند، حتما قبل از حرکت وضعیت فنی خودرو خود را بررسی نمایند، از تلفن همراه در هنگام رانندگی به هیچ عنوان استفاده نکنند، توجه لازم را به جلو داشته باشند و در جاده هایی که آشنایی ندارند با احتیاط بیشتر اقدام به رانندگی کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند.
وی بیان کرد: بر اساس آمار 55 درصد تصادف ها در محورهای استان قم به شکل خروج از جاده و واژگونی رخ می دهد و بیشترین علت تصادف ها به دلیل عدم توجه رانندگان به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی است.
پناهی ادامه داد: با توجه به این که بیشتر محورهای استان قم به صورت بزرگراه و یکنواخت است و شرایط جوی از جمله گرم بودن هوا باعث می شود تمرکز رانندگان در این محورها کاهش یابد، لذا استراحت میان مبدا و مقصد سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار لازم است.
طول محورهای مواصلاتی استان قم 757 کیلومتر شامل 256 کیلومتر آزادراه، 145 کیلومتر بزرگراه، 96 کیلومتر راه اصلی و 260 کیلومتر راه فرعی و روستایی است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchvin-.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما