يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 65251
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن منهاي 60 كيلوگرم صورت مي‌گيرد

مبارزه همشهري‌هاي قمي براي كسب سهميه كاراته آسيا

قم نيوز : كاراته‌كاهاي ملي‌پوش استان قم در جدال همشهري‌ها براي به دست آوردن سهميه اعزام به مسابقات كاراته 2018 قهرماني آسيا رو در روي يكديگر قرار مي‌گيرند.
مبارزه همشهري‌هاي قمي براي كسب سهميه كاراته آسيا
مبارزه همشهري‌هاي قمي براي كسب سهميه كاراته آسيا
به گزارش قم نیوز در حالی که در 9 ماه باقی مانده از سال 1397 رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، پیکارهای کاراته بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، لیگ جهانی کاراته‌وان و مسابقات کاراته قهرمانی جهان به چهار میدان مهم برون‌مرزی پیش‌روی کاراته‌کاهای ایران قرار دارد، دو ملی‌پوش کاراته قم نیز برای کسب سهمیه این رقابت‌ها در اردوی تیم ملی حضور دارند.

امیر مهدی‌زاده و محمد شایگان دو قهرمان کاراته استان قم با افتخارات متعدد، اردونشین تیم ملی کاراته هستند ولی اتفاق جالب توجه راجع به این دو کاراته‌کای مطرح، هم وزن بودن آنها در منهای 60 کیلوگرم است و به ناچار باید یکی از آنها به مسابقات قهرمانی آسیا برود.

این در حالی است که امیر مهدی‌زاده به تازگی از پیکارهای مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته‌وان در شهر استانبول ترکیه بازگشته و با شکست حریفان مطرح و عنوان‌دار خود از کشورهای مطرح کاراته دنیا، موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای این پیکارها شده است.

محمد شایگان نیز در فصل سپری شده از پیکارهای سوپر لیگ کاراته مردان باشگاه‌های کشور، یکی از ستاره‌های این لیگ بوده و در رنکینگ برترین‌های وزن منهای 60 کیلوگرم سوپر لیگ به واسطه قدرت‌نمایی، ارائه تکنیک و مبارزات دیدنی، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

با توجه به اینکه رقابت‌های کاراته 2018 قهرمانی آسیا در تیر ماه امسال به میزبانی کشور اردن برگزار می‌شود، هنوز تکلیف برخی اوزان تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها مشخص نیست و در وزن منهای 60 کیلوگرم مصاف دو کاراته‌کای هم استانی، نفر فیکس تیم ملی کاراته را مشخص خواهد کرد.

برای این منظور کاراته‌کاهای ملی‌پوش از 27 خرداد ماه به اردوی جدید تیم ملی بزرگسالان می‌روند، اردویی که در آن نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور اردن مشخص خواهند شد و در وزن منهای 60 کیلوگرم امیر مهدی‌زاده و محمد شایگان دو تن از شاگردان غلامرضا دباغیان سرمربی اسبق تیم ملی کاراته، مسابقه‌ای جذاب و دیدنی با یکدیگر خواهند داشت تا نفر اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در این وزن مشخص شود.

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcizraq.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما