پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 65692
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق اصناف استان قم مطرح کرد

کمک اصناف قم به زلزلزه زدگان ادامه دارد

قم نيوز : رئیس اتاق اصناف استان قم گفت: 40 هزار واحد صنفی در استان قم داریم و اصناف استان به همراه خانواده هایشان حدود یک چهارم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وجود 40 هزار واحد صنفی در استان قم /کمک اصناف به زلزلزه زدگان ادامه دارد
وجود 40 هزار واحد صنفی در استان قم /کمک اصناف به زلزلزه زدگان ادامه دارد
به گزارش قم نیوز حسن احمدلو ظهر امروز در همایش روز ملی اصناف در سالن همایش اتاق اصناف استان قم با اشاره به لزوم حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی جزو موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گسترش مصرف کالای داخلی موجب ایجاد اشتغال برای جوانان کشورمان می‌شود، البته از سویی هم باید با کالای قاچاق برخورد شود.

وی ادامه داد: استفاده از کالاهای قاچاق موجب می‌شود که واحدهای تولیدی داخلی با حداقل ظرفیت فعالیت کنند، اصناف استان قم نباید این کالاها را خریداری و در واحدهای صنفی خود عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف استان قم افزود: به دنبال ایجاد مشوق برای واحدهای صنفی هستیم که به صورت کامل کالاهای داخلی را عرضه می‌کنند، البته فروش کالاهای ایرانی سخت تر از کالاهای خارجی است، اما فروشندگان می‌توانند که خریداران را در واحدهای صنفی به خرید کالاهای داخلی تشویق کنند.

احمدلو با اشاره به آموزش اصناف استان قم اظهار کرد: 15 درصد از بودجه اتحادیه‌های صنفی استان مربوط به آموزش است و باید این مساله در این اتحادیه‌ها جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: 40 هزار واحد صنفی در استان قم داریم و اصناف استان به همراه خانواده هایشان حدود یک چهارم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف استان قم افزود: درخواست داریم که سه هکتار زمین در خارج از شهر قم در اختیار این نهاد قرار بگیرد تا تمام اتحادیه‌های صنفی و بخش‌های مختلف اتاق اصناف در آن زمین مستقر شوند.

احمدلو با اشاره به کمک اتاق اصناف استان قم به زلزله زدگان اظهار کرد: از طریق این نهاد 10 کامیون مواد خوراکی و وسایل بهداشتی و 40 کانکس به زلزله زدگان اهدا شد و کمک‌های اتاق اصناف استان قم به زلزله زدگان ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهایی همچون اتاق اصناف یک تشکل  مردم نهاد هستند که نه تنها هیچ بار مالی برای دولت ندارند، بلکه به دولت در موقعیت‌های مختلف کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi-n-.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما