شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 66034
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام نبویان:

برجام 90 درصد توان هسته ایران را گرفت

قم نيوز : نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در برجام توانست که اقتدار هسته ای را از کشورمان بگیرد و در برجام 90 درصد توان هسته ای کشورمان را به دشمن دادیم و عقب نشنی کردیم.
برجام 90 درصد توان هسته ایران را گرفت/ پدر داعش بر اجرای FATF نظارت می‌کند
برجام 90 درصد توان هسته ایران را گرفت/ پدر داعش بر اجرای FATF نظارت می‌کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمود نبویان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس قم با اشاره به مولفه‌های قدرت ایران اظهار کرد: توان هسته ای و نفوذ منطقه ای از جمله مولفه‌های اقتدار کشورمان است و دشمن به دنبال گرفتن این مولفه‌های قدرت از ایران است.

وی ادامه داد: آمریکا در برجام توانست که اقتدار هسته ای را از کشورمان بگیرد و در برجام 90 درصد توان هسته ای کشورمان را به دشمن دادیم و عقب نشنی کردیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از امضای برجام، غنی سازی اورانیوم تا 20  درصد را در کشور انجام می‌دادیم. اکنون یک میلیون نفر بیمار در کشورمان نیازمند داروهایی هستند که سوخت اولیه برای تولید آن‌ها اورانیوم غنی شده 20 درصد است. اما تمام ذخایر اورانیوم 20 درصد کشورمان از بین رفت و اکنون یک گرم اورانیوم غنی شده در حد 20 در کشور نداریم.

نبویان با اشاره به نیاز صنعت برق هسته ای ایران اظهار کرد:کشورمان برای تولید برق هسته ای سالیانه به 30 تن مواد هسته ای نیاز دارد، ولی در برجام 11 تن موجود از این مواد به خارج از کشور فرستاده شد و اکنون کمتر از 300 کیلو مواد هسته ای در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: دو سال است که در مرکز فردو، حتی یک گرم غنی سازی اورانیوم صورت نگرفت، آمریکا دستور داد که دانش هسته ای در این مرکز تعطیل شود که کشورمان این دستور را پذیرفت، همچنین در برجام در راکتور هسته اراک بتن ریخته شد.

نبویان با اشاره به نقش آمریکا در منطقه اظهار کرد: آمریکا به دنبال جلوگیری از نفوذ منطقه ای است، طرح جدید این است که ایران از کل منطقه عقب نشینی کند و مدافعان حرم، سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را تروریست بدانند و هر زمان که لازم باشد کشورمان این افراد را تحویل بدهند، این قانون به نام قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، تعهد داده شده است که سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را تروریست و مجرم بدانیم و هر وقت که آمریکا شکایت کرد، همکاری قضایی داشته باشیم و آن‌ها را تحویل آمریکا بدهیم، مقام معظم رهبری در برابر این قانون موضع گرفتند، 82 کشور در سوریه جمع شدند، ولی مدافعان حرم در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ایستادند و تمام نقشه‌های مستکبران دنیا شکست خورد.

نبویان با اشاره به تحریم‌های بانکی آمریکا اظهار کرد: در برجام قرار بود که صنعت هسته ای را بدهیم و روابط بانکی برای ایران با جهان برقرار شود، ولی این اتفاق رخ نداد و اکنون برداشتن تحریم‌های بانکی را منوط به تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم کردند.

وی ادامه داد: در 24 دی 1394 قرار بود که تحریم بانکی برداشته شود، ولی نزدیک دو سال و نیم است که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های بانکی خود را برنداشتند، آمریکا به ما دروغ گفت و برداشتن تحریم‌های بانکی را منوط تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم کردند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون FATF  عربستان پدر داعش و اسرائیل مدافع تروریست ها نظارت می‌کنند که پولی به دست تروریست ها نرسد، این قانون ابزاری به دست آمریکا و اسرائیل است.

نبویان با اشاره به تصویب قانون مبارزه با تروریسم در مجلس اظهار کرد: مجلس در اسفندماه سال 94 قانونی را برای مبارزه با تروریسم ها براساس مبانی انقلاب اسلامی و امام خمینی تصویب کرد، اما آمریکا اعلام کرد که این قانون را قبول ندارد و باید قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم براساس تعریف آمریکا در مجلس کشورمان تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس تعریف آمریکا، دانشگاه صنعتی شریف، وزارت دفاع، سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم، مردم یمن و فلسطین تروریست هستند،هم اکنون عربستان با وجود جنایت هایش در یمن، در کمیته حقوق بشر در سازمان ملل، نقش دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: دولت به FATF  تعهد داده است که قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اجرایی کند و تعریف ایران از تروریسم را تغییر بدهد، در بیانیه FATF  به صراحت اعلام شده است که ایران حامی تروریسم است، ولی دولت ما هیچ اعتراضی نکرد.

نبویان با اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان اظهار کرد: پیش از برجام، 700 نهاد و فرد در کشورمان در لیست تحریم‌ها بودند که حدود 500 نفر تحریم هایشان برداشته شد، اما مابقی افراد به بهانه این که حامی تروریسم هستند در لیست تحریم‌ها باقی مانند و از جمله این افراد، سردار سلیمانی است.

وی ادامه داد: براساس قانون FATF  تمام کسانی که در لیست تحریم FATF  قرار دارند، باید در داخل کشورمان تحریم شود و این موضوع در سال گذشته توسط یک بانکی داخلی انجام شد، تهیه و جمع آوری داوطلبانه برای کمک به مردم فلسطین و مظلومان دنیا براساس FATF  کمک به تروریسم است و باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حل مشکل اقتصادی به تسلیم شدن در برابر دشمنان نیست، چین یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا است که رابطه دو طرفه اقتصادی بدون دلار با 40 کشور در جهان دارد، 80 درصد مبادلات تجاری ایران با پنج کشور است و نیازی به مبادله اقتصادی با دلار ندارد که تن به این تعهدات بدهد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdci5uaq.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما