سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 66210
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل تأمین اجتماعی قم:

۵۷ درصد جمعیت قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

قم نيوز : مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: ۷۵۰ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ۵۷ درصد جمعیت قم را تشکیل می‌دهد.
۵۷ درصد جمعیت قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
۵۷ درصد جمعیت قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
به گزارش قم نیوز علی اصغر دادخواه ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ۷۵۰ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ۵۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی حقوق بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شده است، افزود: ماهانه ۴۵ میلیارد تومان به ۳۴ هزار بازنشسته که به همراه خانواده ۸۰ هزار نفر هستند پرداخت می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی قم هیچ‌گونه بدهی به بازنشستگان ندارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری هستند که ماهانه سه میلیارد و ۵۰۰ تومان حقوق به آنها توسط سازمان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در استان قم چهار شعبه اصلی و سه کارگزاری دارد، افزود: این سازمان در هفته تأمین اجتماعی ۲ کارگزاری دیگر نیز در منطقه نیروگاه و خیابان امام خمینی(ره) نیز اضافه خواهد شد.

دادخواه بیان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ کارگاه در سطح استان و بیش از ۲ هزار کارگاه نیز در مناطق صنعتی فعال هستند که از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز لازم را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: کارگاه‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی معوق دارند که سازمان به مدت ۲ ماه بخشودگی جرائم به منظور حمایت از کالای ایرانی اعلام کرد و به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از بخشودگی جرائم استفاده کردند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم در خصوص طرح‌های دیگر سازمان تأمین اجتماعی افزود: طرح کرامت رضوی از دیگر طرح‌های این سازمان است که بازنشستگانی که تاکنون سفر مشهد مقدس نداشتند اعزام شدند.

کاهش ۳۰ درصدی صدور دفترچه درمانی طی ۳ سال

وی بیان کرد: در سال ۹۵ در بحث نسخه الکترونیک حدود ۱۵ درصد کاهش صدور دفترچه‌های درمانی به صورت دستی و فیزیکی داشتیم به این صورت که کارگری که دفترچه تأمین اجتماعی در اختیار دارد با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می‌کند.

دادخواه ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در طرحی سه ساله بتوانیم صدور دفترچه را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

وی بیان کرد: استاندار قم از ابتدای تیرماه میز خدمت را برای کارکنان در نظر گرفت و سازمان تأمین اجتماعی نیز تا پایان شهریورماه میز خدمت را عملیاتی کرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم گفت: سازمان اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده که عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تعامل با شهرداری قم از جمله در بحث اتوبوس‌رانی با دستور رئیس شورا و شهردار قم اقدامات خوبی انجام گرفته است.

احداث یک شعبه اصلی تأمین اجتماعی در منطقه پردیسان

دادخواه بیان کرد: پیشنهاد احداث یک شعبه اصلی در منطقه پردیسان داده شده است تا با عملیاتی شدن آن بتوان خدمت‌رسانی بهتری در این منطقه داشته باشیم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۶ و ۹۷ به سوی خدمات غیرحضوری گام برداشته است که یکی از این موارد پرداخت حق بیمه از طریق سیستم شتاب است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم عنوان کرد: رضایتمندی خوبی در بحث کارفرماهای اتحادیه‌ها توسط تأمین اجتماعی کسب شده است و کارگر با کد ملی و شماره دفترچه می‌تواند به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کند.

وی اظهار کرد: در راستای ارائه نسخه الکترونیک از طریق سیستم اینترنت فرد وارد سیستم شده و دفترچه درمانی صادر می‌شود که هنوز در قم این اقدام انجام نشده است.

دادخواه عنوان کرد: در سال ۹۶ مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به کارگاه‌های بحران دار و تحت توسعه پرداخت شده که پس از این اقدام مقرری بگیران تحت بیمه بیکاری کاهش یافته‌اند.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdce7w8p.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما