يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 66403
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پارک علم و فناوری قم خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه محصولات دانش بنیان قم در نبطیه

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قم از آمادگی برای برگزاری دستاوردهای علم و فناوری استان قم در نبطیه خبر داد.
برگزاری نمایشگاه محصولات دانش بنیان قم در نبطیه
برگزاری نمایشگاه محصولات دانش بنیان قم در نبطیه
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی شامگاه شنبه در بازدید شهردار شهر نبطیه و هیئت همراه از پارک علم و فناوری قم به تاریخچه سیاسی و فرهنگی کشور لبنان اشاره کرد و گفت: میان شیعیان لبنان و مردم ایران علقه و ارتباط معنوی، فکری و سیاسی بسیاری وجود دارد.

وی با طرح این مطلب که ولایت‌پذیری و همت بلند شیعیان لبنان آن‌ها را قوی و شکست‌ناپذیر کرده است، گفت: بهره‌گیری شیعیان لبنان از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری سبب قدرت گیری جبهه مقاومت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه ایران اسلامی در اوایل انقلاب اسلامی فقط ۱۷۰ هزار دانشجو و ۲۲۳ دانشگاه داشت، گفت: امروز در سایه توسعه سند علمی کشور بیش از ۵ میلیون دانشجو که بیش از یک میلیون نفر آن دارای تحصیلات تکمیلی هستند در کشور تحصیل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کشور لبنان باید از سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کند، گفت: ایران در سال ۲۰۱۷ با انتشار ۴۳ هزار مقاله رتبه شانزدهم علمی جهان را به دست آورد.

فعالیت ۵۹ شرکت دانش بنیان در قم

اخوان علوی با اشاره به اینکه ۵۹ شرکت دانش بنیان در قم وجود دارد، گفت: شهر قم از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه دوازدهم کشور را داراست.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۰ واحد فناور در پارک مستقر است، گفت: توسعه علم و فناوری قم می‌تواند الگوی مناسبی برای شهر مذهبی نبطیه باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه ایران رتبه برتر رشد علمی را در سال گذشته به دست آورده است، گفت: قرابت مذهبی و علقه فکری و فرهنگی عامل مهمی برای انتقال تجربه شهر قم به شهر نبطیه است.

وی با تأکید بر اینکه شهر نبطیه می‌تواند از ظرفیت‌های علمی و فناوری شهر قم استفاده کند، گفت: پارک علم و فناوری استان قم آمادگی دارد، نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان را در شهر نبطیه لبنان برگزار کند.

اخوان علوی با تأکید بر این که لازم است واحدهای تولیدی و صنعتی با بخش اقتصادی لبنان ارتباط بگیرند، گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پارک قم و شهردار نبطیه زمینه توسعه فناوری را در این شهر فراهم می‌کند.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcip5aq.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما