يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 66431
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد

ترویج روایات نادرست از سوی وهابیت برای هجمه به اهل بیت(ع)

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: روایات نادرستی از سوی وهابیت ترویج داده می‌شود تا نگرش را نسبت به اهل بیت(ع) تغییر دهند و هجمه به ایشان وارد کنند.
ترویج روایات نادرست از سوی وهابیت برای هجمه به اهل بیت(ع)
ترویج روایات نادرست از سوی وهابیت برای هجمه به اهل بیت(ع)
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد حسینی قزوینی ظهر امروز در دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، اظهار کرد: روایات نادرستی از سوی وهابیت ترویج داده می‌شود تا نگرش را نسبت به اهل بیت(ع) تغییر دهند و هجمه به آن وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: یهود روایاتی را به فرهنگ اسلامی وارد می‌کند که لازم است در این بخش به مصادر توجه شود. اهل سنت نیز باید به این موضوع توجه داشته و به بررسی سند روایات بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش نسبت به روایات پیش از اسلام گفت: مسئله تساوی و تشابه بین زن و مرد از جمله شبهات محسوب می‌شود که باید به آن پاسخ داد.

وی اشتراکات تکوینی و تشریعی بین زن و مرد را مورد توجه قرار داد و افزود: اشتراک های تکوینی و تشریعی بین زن و مرد وجود دارد که قرآن نیز به آن اشاره داشته البته تفاوت‌‌‌های روحی، روانی، عقلی و... نیز بین زن و مرد مشاهده می شود.

آیت‌‌الله حسینی قزوینی با اشاره به تفکرات دوران جاهلیت گفت: بر اساس این دیدگاه هیچ ارزشی برای زنان در نظر نمی‌گرفتند بلکه نگرش آنها نسبت به زن دیدگاه کالاگونه بود ولی اسلام جایگاه زن را ارتقا بخشید.

وی عنوان کرد: زنان با ظهور اسلام مقام و منزلت والایی کسب کردند و حتی در سخنان اهل بیت(ع) اهمیت به زن مشهود است به طوری که زنان را امانت الهی دانستند که خداوند با نظر مهربانی و لطف به آنها نگاه می‌کند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvxem.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما