دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 66449
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش كشتي قم با 4 مدال / قمي‌ها در تدارك سفر به اروپا

قم نيوز : كشتي‌گيران استان قم در جدال با چهره‌هاي شاخص شركت كننده در پيكارهاي كشتي فرنگي رده سني اميد قهرماني كشور با كسب چهار مدال درخشيدند.
درخشش كشتي قم با 4 مدال / قمي‌ها در تدارك سفر به اروپا
درخشش كشتي قم با 4 مدال / قمي‌ها در تدارك سفر به اروپا
به گزارش قم نیوز سال گذشته و دقیقا در آذر ماه 1396 بود که با اعلام فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) نخستین بار مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی امیدهای جهان برگزار شد و تیم ملی ایران متشکل از برترین‌های این رده سنی که بیشتر نفرات عضو تیم ملی جوانان بودند برابر حریفان خود به میدان رفت.

در ترکیب تیم اعزامی کشتی فرنگی ایران به پیکارهای 2017 کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان که در قاره سبز و به میزبانی کشور لهستان به انجام رسید، مهدی ابراهیمی نماینده کشتی‌گیر فرنگی‌کار قم بود ولی در همان شروع رقابت‌ها عملکردی دور از انتظار به نمایش گذاشت.

 
قم تجربه حضور در کشتی امیدهای جهان را دارد

رئیس هیأت کشتی استان قم در با بیان اینکه کشتی قم تجربه حضور در پیکارهای جهانی امیدها را دارد، تصریح کرد: سال گذشته مهدی ابراهیمی در جمع ملی‌پوشان تیم کشتی فرنگی امید ایران با انگیزه بسیار بالا برای رسیدن به مدال برابر حریفان به میدان رفت، زیرا او دو بار عضو تیم ملی جوانان ایران در پیکارهای قهرمانی جهان بود و مدال برنز نوجوانان آسیا و طلای جوانان آسیا را در کارنامه داشت.

محسن وزیری خاطرنشان کرد: با این حال از مهدی ابراهیمی عملکرد خوبی را در رقابت‌های سال گذشته کشتی فرنگی امیدهای جهان در لهستان شاهد نبودیم و ابراهیمی با وجود تجربه و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که داشت با یک خداحافظی تلخ در این پیکارها به کار خود پایان داد اما امیدواریم امسال با درخشش وی و چند کشتی‌گیر دیگر قم، در مسابقات جهانی 2018 مدال‌های جهانی دیگری را در کارنامه کشتی قم شاهد باشیم.

 
با 6 کشتی‌گیر 2 طلا و 2 برنز گرفتیم

مهدی علیزاده‌پورنیا مربی تیم کشتی فرنگی امید قم اظهار کرد: پس از پایان پیکارهای انتخابی تیم ملی بزرگسالان که خوشبختانه با علمکرد کم‌نظیر علی‌اکبر حیدری و توفیق وی در کسب رتبه نخست برای راهیابی به بازی‌های آسیایی همراه بود، به درخشش کشتی‌گیران تیم امید قم در مسابقات سال 1397 امیدهای کشور بسیار امیدوار بودیم.

وی ادامه داد: تیم منتخب هیأت کشتی قم در مجموع 6 نماینده به این رقابت‌ها اعزام کرد و به دو نشان طلا و دو مدال برنز رسید تا با چهار مدال شاهد حضور موفق کشتی‌گیران قم در یکی از تورنمنت‌های معتبری داخلی باشیم و ان‌شاءالله بیشترین سهمیه را در رقابت‌های جهانی امیدها تجربه کنیم.

علیزاده‌پورنیا تصریح کرد: نگاهی بر کارنامه کشتی‌گیران قم در این رقابت‌ها نشان می‌دهد که آنها توانایی ارائه بهترین عملکرد خود را در پیکارهای جهانی پیش‌رو دارند و در رقابت با کشتی‌گیران سایر کشورهای شرکت کننده در این تورنمنت مهم دنیا قطعا شانس کسب مدال داریم.

 

انتخابی تیم ملی برای اعزام به کشتی 2018 امیدهای جهان

در حالی که فدراسیون کشتی به منظور شناخت برترین‌ها برای اعزام به رقابت‌های جهانی 2018 اقدام به برگزاری پیکارهای کشتی فرنگی رده سنی امید قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کرده بود، کشتی‌گیران قم با کسب چهار مدال این رقابت‌ها عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشتند.

این در حالی است که امسال کشور رومانی از سوی فدارسیون جهانی کشتی به عنوان میزبان رقابت‌های رده سنی امید قهرمانی جهان مشخص شده و کشتی‌گیران ایرانی این رده سنی برای کسب سهمیه تیم ملی در شهرستان الیگودرز استان لرستان به میدان رفتند.

این دوره از رقابت‌ها در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم در حضور مسوولان فدراسیون و مربیان تیم‌ ملی برگزار شد و کشتی‌گیران قم با درخشش در اوزان مختلف این پیکارها موفق به کسب چهار مدال رنگارنگ طلا و برنز شدند.

 

قربانی نخستین طلایی کشتی قم

در وزن 55 کیلوگرم این دوره از مسابقات مهدی قربانی نماینده کشتی قم بود، کشتی‌گیری که پیش از این در رده سنی نوجوانان بارها در اردوی تیم ملی حضور داشته و از میادین مختلف موفقیت‌ها و مدال‌های متنوع و خوشرنگی را نصیب ورزش قم و خانواده این رشته کرده است.

در این وزن مهدی قربانی با کسب نتایج خیره کننده به دیدار نهایی راه یافت و برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا علیرضا اسدی از تیم هیأت کشتی اصفهان را شکست داد تا نخستین نشان طلای تیم منتخب هیأت کشتی قم نتیجه درخشش این کشتی‌گیر مستعد و آینده‌دار باشد.

در رده‌بندی نهایی این وزن مهدی قربانی از قم، علیرضا اسدی از اصفهان، محسن شیخی از البرز و جواد فرازفاروجی از خراسان‌جنوبی، سپهر جعفری از چهارمحال و بختیاری، پویا دادمرز از هیأت خوزستان و علیرضا قره‌چاهی از تیم هیأت یزد رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

 

مرد نقره‌ای آسیا دومین مدال‌آور تیم منتخب کشتی قم

دومین مدال‌آور تیم منتخب هیأت کشتی استان قم در مسابقات رده سنی امید کشتی فرنگی قهرمانی ایران در سال 1397، فرنگی‌کار وزن 60 کیلوگرم یعنی رضا مردی بود، کشتی‌گیری که پیش از این در رده سنی نوجوانان با حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا موفق به کسب نشان نقره قاره کهن نیز شده است.

در این وزن رضا مردی با انگیزه بالا برای کسب سهمیه حضور در پیکارهای جهانی امیدها به میدان رفت تا بعد از تجربه پوشیدن دوبنده تیم ملی نوجوانان، در تیم ملی امید نیز یک رقابت معتبر برون‌مرزی را تجربه کند اما با یک باخت تقریبا امید خود را برای رسیدن به این مهم از دست داد.

در حالی که دیدار نهایی وزن 60 کیلوگرم بین مهدی محسن‌نژاد از خوزستان و محمد مهرابی از البرز برگزار شد و به قهرمانی کشتی‌گیر خوزستانی انجامید، رضا مردی از قم با کسب جایگاه سوم به نشان برنز دست یافت، ضمن اینکه دیگر فرنگی‌کار قم در این وزن یعنی مهدی قادری در جایگاه دهم به کار خود پایان داد و علیرضا کارگر از فارس، امیرمحمد یار محمدزهی از خراسان‌رضوی، امید آرامی از سیستان و بلوچستان، علی نوربخش از تهران، رامین آقاخانی از چهارمحال و بختیاری به همراه مهران محسنی از همدان رتبه‌های دیگر این وزن را کسب کردند.

 

موفقیت رضایی در کسب دومین نشان برنز تیم قم

سومین مدال تیم کشتی فرنگی قم از پیکارهای سال 97 کشتی‌ امیدهای ایران نتیجه درخشش محمدجواد رضایی در وزن 63 کیلوگرم این پیکارها بود، کشتی‌گیری که با تیم ملی نوجوانان ایران دو بار حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و یک بار شرکت در پیکارهای قهرمانی جهان را تجربه کرده است.

در این وزن رضایی عملکردی شبیه رضا مردی فرنگی‌کار 60 کیلوگرم قم داشت و با یک باخت شانس کسب مدال طلا را از دست داد، وزنی که در آن فرنگی‌کاران فارس و مازندران دیدار نهایی را برگزار کردند و محمدجواد رضایی یکی از مدعیان این وزن برای تیم منتخب هیأت کشتی قم مدال برنز گرفت.

در رده‌بندی نهایی این وزن میثم دل‌خانی از فارس، کیانوش غضنفریان از مازندران، محمد سلطانی‌منفرد از خوزستان،  محمدجواد رضایی از قم، امیرمهدی عسکری‌زرندی از کرمان، حسین محمودی از تهران، محسن مدهنی از خوزستان، مهدی یاری‌فر از زنجان، اشکان میرکاری به همراه علی شعاع لرستان هر دو از لرستان رده‌های بعدی این وزن را به خود اختصاص دادند.

 

ابراهیمی آماده دومین سفر به مسابقات جهانی

در شرایطی که اوزان 67، 72 و 77 کیلوگرم این دوره از مسابقات مدال و عنوانی برای تیم منتخب هیأت کشتی قم به همراه نداشت، چهارمین مدال تیم هیأت کشتی قم از وزن 82 کیلوگرم و در پی درخشش ستاره چند سال اخیر این رشته یعنی مهدی ابراهیمی به دست آمد.

در این وزن مهدی ابراهیمی با اقتدار مجوز حضور در دیدار فینال را کسب کرد و برای رسیدن به مدال طلا یکی از رقبای جدی سال‌های اخیر خود یعنی کیوان رضایی فرنگی‌کار استان فارس را شکست داد و به مقام قهرمانی و نشان خوش‌رنگ طلای این دوره از مسابقات دست یافت تا آمادگی خود را برای دومین سفر به مسابقات جهانی را به خوبی نشان دهد.

در این وزن مهدی ابراهیمی از قم، کیوان رضایی از فارس، سعید صادقی از تهران، عباس مهدی‌زاده از اصفهان، سینا شیرازی از اصفهان، مهدی محمدزاده از مازندران، ناصر علیزاده از مازندران، بهزاد نقیب از البرز، یونس دهقان از لرستان و حامد احمدزاده از البرز رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

 

یکی از موفق‌ترین دوران حضور قم در کشتی ایران را شاهد بودیم

کارشناس و داور کشتی قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در شرایطی که مهدی قربانی در وزن 55 کیلوگرم، رضا مردی و مهدی قادری در وزن 60 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن 63 کیلوگرم و مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم به میدان رفتند، دیگر عضو تیم هیأت کشتی قم در این رقابت‌ها محمدرضا رضایی در وزن 87 کیلوگرم بود که در نهایت به مقام پنجم وزن خود بسنده کرد.

محمدهادی علیایی افزود: فرنگی‌کاران قم با سرمربیگری روح‌الله مکائیلی یکی از سه مربی برتر سال 1396 کشتی فرنگی ایران و مربیگری مهدی علیزاده و امیرحسین مولایی برابر حریفان خود به روی تشک رفتند و در نهایت با کسب چهار مدال یکی از دوران موفق حضور قم در پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را شاهد بودیم.

وی یاد آور شد: از بین چهار کشتی‌گیر مدال‌آور قم قطعا نفراتی نظیر مهدی قربانی و مهدی ابراهیمی که طلای اوزان 55 و 82 کیلوگرم را به دست آوردند دارای بخت بیشتری برای همراهی تیم ملی ایران در مسابقات کشتی فرنگی 2018 قهرمانی امیدهای جهان به شمار می‌روند اما این نفرات باید در اردوی تیم ملی نیز توانایی‌های خود را به اثبات برسانند.

==============
گزارش از رضا جعفری
==============

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdci35aq.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما