چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 66562
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون سازمان میادین شهرداری قم:

انتقال واحدهای خدمات خودرویی قم به خارج از شهر الزامی است

قم نيوز : معاون اجرایی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم با اشاره به تکمیل سه فاز نخست طرح شهرک خدمات خودرویی این شهر گفت: همه واحدهای خدمات خودرویی مستقر در سطح شهر باید به این شهرک نقل مکان کنند.
انتقال واحدهای خدمات خودرویی قم به خارج از شهر الزامی است
انتقال واحدهای خدمات خودرویی قم به خارج از شهر الزامی است
به گزارش قم نیوز محمد مهدی اصیلی روز چهارشنبه اظهار داشت: طرح احداث شهرک خدمات خودرویی در 6 فاز و در زمینی به مساحت 100هکتار در میدان شهید رجایی آغاز شده و در حال حاضر سه فاز آن تکمیل و به بهره برداری رسیده و با تسهیلات خوبی آماده واگذاری به واحدهای تعمیرگاهی و نمایشگاهی شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از واحدهای مستقر در این شهرک افزود: در شرایطی که هنوز شهرداری مراحل اولیه واگذاری را آغاز نکرده بود، بسیاری از مکانیکی ها از این طرح استقبال نموده و به سمت این شهرک هدایت شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه تعمیرگاه ها و نمایشگاه های مستقر در سطح شهر که بیشتر آنها با سد معبر موجب سلب آسایش شهروندان شدند، باید به شهرک مذکور منتقل شوند، افزود: شهرداری در مرحله نخست از اهرم تشویق استفاده نموده و کسانی که زودتر اقدام کنند، از تخفیف 15درصدی تسهیلات بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: تعمیرکاران و فروشندگان اتومبیلی که با مقاومت کردن بخواهند از انتقال واحد خود ممانعت کنند، برابر قانون به عنوان صنوف مزاحم شناخته شده و با آنها برخورد می شود.

اصیلی یادآور شد: با استقرار تمام مکانیکی ها و نمایشگاه های اتومبیل سطح شهر به این شهرک علاوه بر این که دریافت خدمات به صورت متمرکز و به آسانی انجام خواهد پذیرفت، واحدهای تجاری فعلی این صنف نیز ارزش افزوده پیدا خواهد کرد، کما این که واحدهای موجود در خیابان اراک که قبلا خدمات خودرویی بوده، با انتقال به این شهرک به بورس عرضه لباس تبدیل شده است.

وی همچنین با بیان این که تمام محل هایی که این اصناف در آن حضور دارند، از طریق جی.پی.اس مکان یابی شده است، افزود: خیابان یزدان شهر و حاشیه بلوار جمهوری در منطقه 4 و همچنین بلوار کارگر، بلوار شهید بهشتی و بلوار امام موسی صدر در منطقه 3 بیشترین خدمات خودرویی را دارند.

معاون میادین شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار روزهای سطح شهر گفت: در حال حاضر 11 بازار روز در شهر قم فعال است که 2 مورد از آنها سامان دهی شده است.

وی سه شنبه بازار بلوار ابوطالب شهرک پردیسان و جمعه بازار خیابان ظهور را از جمله آن ذکر کرد و افزود: در پردیسان 650 دستفروش و در خیابان ظهور نیز 869دستفروش سامان دهی شده و در آنها مواد فله و فاسد شدنی، وسایل مستعمل و کهنه وجود ندارد و نیروی انتظامی و پلیس راهور نیز مستقر و امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و اتوبوس رانی نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به در دستور کار بودن جمعه بازار شهر قائم افزود: این جمعه بازار که یکی از بازارروزهای قدیمی شهر محسوب می شود، به دلیل وجود اتباع بیگانه و کهنه فروش ها با مشکلاتی مواجه بود که پس از سه ماه کار بر روی آن و انجام اقدام هایی مانند تسطیح زمین، حصارکشی و احداث پارکینگ با همکاری دادستانی و اداره کل رفع تخلف های شهری طی هفته های آینده آماده خرید و فروش اجناس مختلف خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های موثر شهرداری در زمینه کنترل و مدیریت سد معبر افزود: از زمان اجرای طرح سامان دهی وانت بارها از نیمه فروردین ماه 96 تعداد 400 دستفروش در هسته مرکزی شهر با تعبیه مکانی مشخص برای آنها شناسنامه دار شدند.

اصیلی با بیان این که بر اساس تعهد گرفته شده از این دستفروشان فقط ساکنان و بومی های شهر قم مجاز به دستفروشی در محل های معین شهر هستند، افزود: با اجرای این طرح از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شده و همچنین یک دستفروش غیر مجاز نیز در مرکز شهر وجود ندارد.

وی گفت: سامان دهی شب بازار مستقر در مقابل درب یک مسجد مقدس جمکران که سه شنبه شب های هر هفته بر پا می شود، نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته در جهت ارتقاء کیفیت معابر و پیاده راه ها و سهولت عبور و مرور در سطح شهر است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcewn8p.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما