چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 66572
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم:

تکمیل فاز 2 آرامستان بهشت معصومه(س)

قم نيوز : مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم از تکمیل فاز 2 آرامستان بهشت معصومه(س) خبر داد.
تکمیل فاز 2 آرامستان بهشت معصومه(س)
تکمیل فاز 2 آرامستان بهشت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز عبدالحمید وکیلی با اشاره به برنامه‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) بخشی از پروژه‌هایی سازمان آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های سازمان  برای توسعه آرامستان بهشت معصومه(س)، بیان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اعمال ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر و همچنین مشوق‌هایی که شهرداری در زمینه دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه(س) پیش‌بینی کرده است، دفن اموات در این آرامستان افزایش یافته و به همین خاطر طرح‌های توسعه‌ای در این آرامستان اجرا شده است.

وکیلی از تکمیل فاز 2 آرامستان بهشت معصومه(س) خبر داد و افزود: در کنار احداث فازهای جدید طرح توسعه، بهسازی و مناسب سازی بخش‌های قدیمی آرامستان، ایجاد فضای سبز، احداث فضاهای تفریحی و خدماتی در دستور کار بوده تا مردم در زمان حضور در این آرامستان‌ بتوانند از خدمات مطلوبی بهره‌مند شوند.

وی یکی دیگر از پروژه‌های این سازمان را تولید نرم افزار احکام شرعی اموات و سامانه زیارت مزار شهدای گمنام و مدافعان حرم دانست و افزود: این نرم افزار در قالب اندروید و وب آماده شده تا افراد از راه دور نیز بتوانند نسبت به زیارت قبور شهدا اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان اینکه با ایجاد گلزار شهدای مدافع حرم استقبال ویژه‌ای از آرامستان بهشت معصومه(س) صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به همین منظور سازمان آرامستان‌ها به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برای زائرین قبور شهدا تدارک می‌بیند تا بتوان از این ظرفیت عظیم زیارتی و فرهنگی استفاده کرد.

وکیلی با بیان اینکه بیش از 50 شهید مدافع حرم در گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) دفن شده‌اند، اظهار کرد: در سال 96 سازمان آرامستان‌ها بیش از هفت میلیارد ریال هزینه برای بیش از 300 نفر خانواده شهدای مدافع حرم انجام داده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0tdv.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما