جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 66648
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال هستند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: مسؤولان باید بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام هستند و به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تارج‌گران بیت المال و مفسدان عرصه اقتصاد هستند.
مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال هستند
مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال هستند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آثار پرداخت مهریه اظهار کرد: یکی از آثار پرداخت مهریه این است که اکه ما شاهد مهریه‌های بالا نخواهیم بود.

وی بیان کرد: از دیگر آثار این است که پرونده‌های قضایی در ارتباط با مهریه‌های نامعقول تشکیل نمی‌شود در حالی که بر اساس برخی آمار 3 هزار نفر در کشور به علت عدم پرداخت مهریه زندانی شده‌اند.

 

تبیین اهداف دهه کرامت

امام جمعه قم با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا(ع) و حضرت احمد بن موسی(ع) بیان کرد: دهه کرامت سال‌ها پیش توسط آستان مقدس حضرت معصومه شکل گرفت و امروز برنامه‌های مرتبط با این دهه سطح وسیعی از داخل و خارج کشور را فراگرفته است.

وی اهداف تشکیل این دهه را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: آموختن شادی به سبک اهل بیت، زیارت حرم‌های شریف، ابراز علاقه و اعتقاد نسبت به اهل بیت(ع) و اعلام بیعت با اهل بیت(ع) از جمله اهداف مد نظر در نامگذاری این دهه بوده است.

 

رهبری برای کمک به دولت از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند

آیت الله سعیدی با بیان اینکه رهبری نظام در وسط جنگ اقتصادی از همه ظرفیت‌ها برای کمک به دولت استفاده می کنند، گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا با دستور مستقیم رهبر انقلاب به منظور رویارویی با شرارت اتاق جنگ اقتصادی آمریکا تشکیل شده است و مشخص شد که روزمرگی‌ها و فعال نبودن برخی موجب شده است که رهبر انقلاب خودشان به میدان آمده و سران سه قوه و مسؤولان اقتصادی را برای چاره اندیشی گرد هم جمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید می رود با شکستن طلسم کلیشه‌های رایج و کنار گذاشتن وعده‌های بی حاصل تدابیر محکمی برای کاهش فشارهای اقتصادی به ویژه در حوزه ارز و نظام بانکی و پولی کشور اتخاذ شود.

 

تشکیل جلسات بی خاصیت مشکل مردم را حل نمی‌کند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مسؤولان باید متوجه شوند که برای حل مشکلات اقتصادی به امیدهای واهی و دشمنان نباید دل ببندند، افزود: با نشستن پشت میز و تشکیل جلسات بی خاصیت مشکلات مردم حل نمی شود؛ با مفسدان اقتصادی از خدا بی خبر نمی توان با نرمی برخورد کرد و نرمش با مفسدان اقتصادی به ضرر دستگاه اجرایی است.

وی تاکید کرد: مسؤولان باید بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام هستند و به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تارج‌گران بیت المال و مفسدان عرصه اقتصاد هستند.

 

رهبری کار را برای دستگاه دیپلماسی و دولت هموار کردند

سعیدی اعزام مشاور بین الملل رهبری به روسیه را نشانه ای از دغدغه‌های رهبری برای حل مشکلات جاری کشور دانست و یادآور شد: رهبری با استفاده از وجهه بی بدیل خودشان در سطح منطقه و جهان کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی هموارتر کردند.

وی با بیان اینکه نگاهی دقیق به مواردی که رهبری مستقیما وارد عمل شدند نشان می دهد که ایشان دو هدف اصلی را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دو هدف شامل تلاش حداکثری برای حفظ نظام اسلامی و منافع مردم و همچنین هدایت، تقویت و تکمیل کار دولت و دستگاه‌های مسؤول با هزینه کردن از وجهه و تاثیر خودشان است.

امام جمعه قم تصریح کرد: در شرایطی که رهبری نظام در مدتی کوتاه بارها شخصا به میدان آمده و با روش‌های مختلف تلاش کرده‌اند چرخ حرکت دولت را روان‌تر کنند لازم است که مسؤولان نظام خارج از روش‌های کلیشه‌ای به میدان بیایند و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و اقدام ریشه ای برای کاهش فشارهای اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مناسک حج گفت: مهمترین ویژگی حج اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص است و کسی حق ندارد مانع اجرای مراسم حج با همه تشریفات شود و کسی که چنین کند «صد عن سبیل الله» کرده است.

سعیدی با اشاره به اینکه عده ای به دلیل حماقت و جهالت با آمریکای جهان خوار همصدا شده و در مورد فلسطین سخن از معامله قرن کرده‌اند، گفت: رهبری فرمودند به فضل الهی معامله قرن محقق نشده و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjomem.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما