جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 66655
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه مطرح کرد

تبیین شخصیت‌ حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در دهه کرامت

قم نيوز : عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: در دهه کرامت لازم است ابعاد شخصیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) تبیین شود تا افراد بتوانند در هدایت، تکریم جامعه اسلامی و تربیت اسلامی نقش‌آفرین باشند.
تبیین شخصیت‌ حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در دهه کرامت
تبیین شخصیت‌ حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در دهه کرامت
حجت‌الاسلام محمد دشتی امروز ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دارای زیارتنامه بسیار پرمحتوایی است که از سوی امام رضا(ع) در شأن ایشان وارد شده است اظهار کرد: حضرت دارای زیارت مأثوره است بنابراین به طور طبیعی مفهوم و مضامین این زیارتنامه شخصیت متعالی حضرت را بیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله نکات حائز اهمیت زیارتنامه این است که در واقع به حضرت آدم(ع)، همه انبیای اولوالعزم، ائمه اطهار(ع) و 14 معصوم سلام فرستاده می‌شود بنابراین کسی که به این بانوی بزرگوار ارادت بورزد به همه انبیا و اولیا ارادت ورزیده و فرد عارف به حق ایشان می‌تواند عارف به حق انبیا و اولیا باشد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه زیارت از روی معرفت در زیارتنامه حضرت معصومه(س) نهفته است گفت: اگر ارتباط جایگاه انبیا و اولیا با ایشان را درک کنیم در این صورت تاحدودی که در توان داریم به ایشان معرفت پیدا کردیم و شخصیت و جایگاه ایشان را می‌دانیم.

وی با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه(س) گفت: اصحاب امام کاظم(ع) زمانی به منزل ایشان مراجعه کردند که حضرت حضور نداشتند بنابراین کریمه اهل بیت(س) در سنین نوجوانی به سؤالات آنها پاسخ دادند.

دشتی یادآور شد: اصحاب در مسیر بازگشت با حضرت ملاقات کردند و پس از مشاهده پاسخ‌ها تعبیر «فداها ابوها» را بیان کردند بنابراین چنین شخصیت با فضیلتی داشتند که اوج شخصیت علمی و معرفتی ایشان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)  به عنوان دهه کرامت نامیده می‌شود گفت: در واقع خداوند متعال کرم بزرگی در حق امت اسلامی داشته و عنایت والایی طی یک دهه از ولادت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) نصیب امت اسلام شده است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: این دهه فرصت قدردانی و شکر به درگاه الهی است و در واقع به عنوان دهه عنایت در حق امت اسلامی محسوب می‌شود.

 

حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) الگوی جامعه اسلامی

 وی ادامه داد: این دو شخصیت بزرگوار به عنوان الگوی جامعه اسلامی هستند بنابراین در دهه کرامت لازم است ابعاد شخصیت این بزرگواران تبیین شود تا افراد بتوانند در هدایت، تکریم جامعه اسلامی و تربیت اسلامی نقش‌آفرین باشند.

دشتی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) برای قشر جوان و دختران الگوی مناسب، اصیل و حجت الهی هستند گفت: حاکمان دوران امام صادق(ع)، امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) با تمام وجود سعی در تضعیف و محاصره اقتصادی ائمه اطهار(ع) داشتند و حضرت معصومه(س) این محرومیت‌ها را با تمام وجود احساس کردند.

وی یادآور شد: این بانوی بزرگوار به اوج تعالی روحی و معنوی رسیدند البته باید در نظر داشت سلامت نفس بالاترین سرمایه انسان محسوب می‌شود و حضرت به این وسیله در برابر کمبودها و ناملایمات ایستادگی کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchm-n-.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما