دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 67148
منبع : خبرگزاری تسنیم

حل بحران حوادث ترافیکی قم در دستور کار مجمع سلامت ‌قرار گرفت‌

قم نيوز : مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده دو مسئله حوادث ترافیکی و بیماری‌های غیر واگیردار به‌عنوان دو مسئله بحرانی در استان مشخص‌شده و در دستور کار مجمع قرارگرفته است.
حل بحران حوادث ترافیکی قم در دستور کار مجمع سلامت ‌قرار گرفت‌
حل بحران حوادث ترافیکی قم در دستور کار مجمع سلامت ‌قرار گرفت‌
به گزارش قم نیوز عطاء الدین قاسمی در عصر امروز در کارگروه تخصصی امنیت غذایی استان که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد با اشاره به دستورالعمل وزیر بهداشت برای تشکیل مجمع سلامت در استان‌ها اظهار داشت: یکی از حوزه‌های موردتوجه دولت تدبیر و امید توجه به‌سلامت عمومی مردم و ارتقاء سلامت عمومی جامعه است.

وی تأثیر مؤلفه درمان را در سلامت جامعه کم تأثیر دانست و افزود: باید برای ارتقاء سلامت جسم و روح جامعه بیشتر از توجه به مؤلفه درمان به مسئله پیشگیری توجه کنیم و قبل از تحمیل هزینه درمان بیماری به سیستم درمانی کشور در حوزه پیشگیری هزینه‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با تأکید بر ایجاد جامعه‌ای در تراز نظام جمهوری اسلامی گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم  در تراز جمهوری اسلامی باید در برای همکاری مؤثرتر بین دولت و بخش خصوصی مجمع سلامت استان قم نیز مانند دیگر استان‌ها هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کند.

وی رسیدن به راهکار عملی را مهم‌ترین دغدغه مجمع سلامت استان دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تدوین سند سلامت استان قم پایان پذیرفته و در تدوین آن 12 کارگروه تخصصی همکاری داشته و سرفصل‌هایی مانند امنیت غذایی، امنیت کسب‌وکار، حمل‌ونقل و مسکن در آن دیده‌شده است.

قاسمی از تعیین اولویت‌های مجمع سلامت استان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده دو مسئله حوادث ترافیکی و بیماری‌های غیر واگیردار به‌عنوان دو مسئله بحرانی در استان مشخص‌شده و در دستور کار مجمع قرارگرفته است.

وی با ارائه آماری از خسارات ناشی از تصادفات داخل شهر استان تصریح کرد: وضعیت استان قم نسبت به میانگین کشوری ازنظر مرگ به علت بیماری‌های غیرواگیردار ازجمله بیمارهای قلبی، سرطان، دیابت و بیمارهای تنفسی بهتر است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfcydv.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما