شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : 67380
منبع : خبرگزاری مهر

ذوالنور: مواضع ترامپ و پمپئو «تاکتیک فریب» است/ دولت به مذاکرات دل نبندد

قم نيوز : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تناقض اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا را تاکتیک فریب دانست و گفت: خوش‌بینی و دلبستن مجدد دولت به این مذاکرات چندان وجاهت ندارد.
مواضع ترامپ و پمپئو «تاکتیک فریب» است/ دولت به مذاکرات دل نبندد
مواضع ترامپ و پمپئو «تاکتیک فریب» است/ دولت به مذاکرات دل نبندد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در خصوص پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا درباره مذاکره با مقامات ایرانی و تناقض اظهارات وی با وزیر امور خارجه این کشور، اظهار داشت: اساساً ماهیت رژیم آمریکا همین تناقص را اقتضا می‌کند؛ چرا که وقتی در یک حکومت بنای کار بر صداقت نیست، دروغگو هم دچار فراموشی و هم گرفتار تضاد و تناقض می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه حاکمه آمریکا چون سیاست ثابتی ندارد و موضع‌گیری های مقامات آن غالبا بر مبنای «تاکتیک فریب» شکل می گیرد، بنابراین چنین تناقض ها و ناهماهنگی‌هایی میان آنها بوجود می‌آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به گذشت حدود سه ماه از خروج آمریکا از توافق هسته ای و شکستن برجام و با یادآوری وضعیت مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها، عنوان کرد: ما معتقدیم خوش‌بینی و دلبستن مجدد دولت به این مذاکرات چندان وجاهت ندارد، چراکه آمریکا و اروپا در مسائل اصولی و مبنایی با یکدیگر همسو هستند ولی در عین حال، ما هم معتقدیم که باب مذاکره را نباید بست.

ذوالنور با تأکید بر اینکه اساسا ترسی از مذاکره نداریم، تصریح کرد: ما از ارتباط حداکثری با کشورهای مختلف دنیا استفاده می کنیم. حالا اگر دیگران در این ارتباط کوتاهی کرده اند، آنها مقصر هستند وگرنه جمهوری اسلامی همیشه خواستار تعامل دوجانبه مبتنی بر منافع و احترام متقابل بوده است.

وی در عین حال تأکید کرد: آنچه در این شرایط انتظار می‌رود، این است که دولت از تجربه برجام و آنچه بر سرش آمد، درس بگیرد و بیش از آنکه منتظر نتیجه گفتگو با اروپایی‌ها باشد، به استحکام ساختار درونی کشور به ویژه پرهیز از اسراف و ریخت و پاش و نیز مبارزه قاطع با فساد و رانت بپردازد و همزمان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بدون شعار و در عمل پیگیری کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzs09.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما