شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 68038
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله نوری همدانی: مدیران زندگی خود را هم تراز فقرا و محرومان قرار بدهند

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در جامعه اسلامی باید مدیران زندگی خودشان را هم تراز فقرا و محرومان قرار بدهند، انقلاب اسلامی در جهان تحول ایجاد کرد و باید برای حراست از این انقلاب تلاش کنیم
مدیران زندگی خود را هم تراز فقرا و محرومان قرار بدهند
مدیران زندگی خود را هم تراز فقرا و محرومان قرار بدهند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به نظر اسلام در خصوص فتنه‌ها اظهار کرد: احادیث و روایتی در زمینه فتنه‌ها داریم و فتنه یک بحث قرآنی و روایی است، مسیری که مسلمانان پیش رو دارند، یک مسیر هموار نیست بلکه در این راه فتنه‌هایی پیش رو است که ما باید وظایف خودمان را در این خصوص تشخیص بدهیم.

وی ادامه داد: گذشت زمان نقش زیادی در به وجود آمدن فتنه‌ها دارد و امام علی(ع) در نهج البلاغه به این مساله اشاره کرده اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: فتنه به وجود آمدن جریانی است که حق و باطل را با یکدیگر مخلوط می‌کند، اسلام دو گروه علما و مجاهدین را برای مقابله با فتنه‌ها کادر سازی کرده است، علما باید با حکمت، مردم را در دوران فتنه به سوی حق دعوت کنند، مجاهدین هم با جهاد از اسلام دفاع می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عالم تراز اسلام اظهار کرد: اسلام عالمی می‌خواهد که در مسیر مواضع این دین گام بردارد، علم و توجه مانع از گرفتاری به فتنه می‌شود و عالمان باید هر اندازه که می‌توانند کمتر دنیاگرا باشند.

وی ادامه داد: اسلام از هیچ قشری به اندازه طالبان علم تقدیر نکرده است، عالمان باید همان مسیری را بروند که انبیا رفتند تا فتنه‌ها را بشناسند و با فتنه‌ها مقابله کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: وظیفه حوزه این است که نیروهایی را برای مقابله با فتنه‌ها تربیت کند، طلاب باید خودشان را برای انجام این وظیفه اسلامی آماده کنند، علما هیچ گاه در مقابله با فتنه‌ها ساکت نبودند و سکوت خیانت به اسلام است و کسانی همچون شهید اول و شهید ثانی در این راه به شهادت رسیدند.

آیت‌الله نوری همدانی، وظیفه مجاهدین را خودسازی دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه باید افرادی بااخلاق، با تقوا، با بصیرت و شجاع تربیت کند و باید رفتار علما و طلاب به گونه ای باشد که مردم روش و منش انبیا را در علما ببیند.

وی ادامه داد: جایگزینی برای عالمانی که از دنیا رفتند، تربیت نشدند، این که در حوزه شهر تهران با جمعیت 10 میلیون نفر هیچ مجتهد شاخصی وجود ندارد آسیب است و باید برای رفع این نقص اقدام لازم انجام شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(ره) بر نقش مردم تاکید داشتند، اکنون هم مردم در مضیقه معیشت قرار دارند و عالمان در کنار مردم هستند و در خصوص مشکلات معیشتی مردم باید پیگیری داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی خاص انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این انقلاب را مقدمه ظهور امام زمان(عج) می‌دانند که فتنه‌های بسیاری در این انقلاب ایجاد می‌شود و باید با این فتنه‌ها مقابله کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید مدیران زندگی خودشان را هم تراز فقرا و محرومان قرار بدهند، انقلاب اسلامی در جهان تحول ایجاد کرد و باید برای حراست از این انقلاب تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78p.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما