يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 68377
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، خبر آغاز ثبت نام در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در این استان و اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم اعلام شد.
اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم/ آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات طرح رونق تولید
اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم/ آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات طرح رونق تولید
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

محمود سیجانی در ابتدای این جلسه با اشاره به آغاز اجرای طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: سایت طرح رونق تولید برای ثبت نام دریافت تسهیلات سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی برای بخش‌های صنعت و معدن و گردشگری و کشاورزی باز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان، میزان تسهیلات طرح رونق تولید بود و امسال هم میزان تسهیلات این طرح به همان میزان سال گذشته است، هدف طرح، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد است، همچنین تجهیز معادن دارای پروانه بهره برداری نیز در آن پیش بینی شده است.

اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم

سیجانی با اشاره به هدف پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید اظهار کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات این طرح، آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی است که عمدتا دارای مشکلات نقدینگی بودند و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریتی و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد ندارند.

وی ادامه داد: باید تبلیغات گسترده ای در خصوص طرح رونق تولید در استان قم صورت بگیرد تا فرآیندهای بعدی این طرح به سرعت طی شود، در این راستا از صدا و سیما و فضای مجازی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: سال گذشته جلسات کمیته بررسی طرح رونق تولید به صورت هفتگی در استان برگزار می‌شد و امسال هم این روند تکرار خواهد شد، امسال 900 میلیارد تومان به استان قم برای طرح رونق تولید اختصاص پیدا کرد و رتبه استان در کشور برحسب اعتبار اختصاص پیدا کرده، رتبه 14 است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته نظارت طرح رونق تولید در استان قم در هفته اخیر از چهار واحد بازدید کرد که این واحدها 53 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند و علاوه بر تثبیت اشتغال، 11 اشتغال جدید در واحدها به وجود آمده بود، در مجموع از ابتدای طرح رونق تولید در استان قم، کمیته نظارت این طرح از 97 واحد بازدید کردند که این واحدها 180 میلیارد تسهیلات گرفته بودند و در واحدها علاوه بر تثبیت اشتغال پنج هزار و 151 نفر، 294 اشتغال جدید به وجود آمده بود.

لزوم تامین مواد اولیه واحدهای تولید کفش قم

ابوالفضل فرهانی در ادامه جلسه، حیات یک واحد تولیدی را به مواد اولیه دانست و تصریح کرد: باید تدبیری صورت بگیرد که مواد اولیه به قیمت مناسب به تمام واحدهای تولید  کفش در استان برسد، از دو روز پیش پخش مواد اولیه مناسب به قیمت‌های مناسب بین این واحدها شروع شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: کمبود مصنوعی در مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی، چرخه فعالیت این واحدها را به هم می‌ریزد.

مهرداد غضنفری در بخش پایانی این جلسه با اشاره به اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به استان قم اظهار کرد: یکی از دلایل اختصاص این رقم، عملکرد خوب استان در طرح رونق تولید بود، سال گذشته سهم استان قم در طرح رونق تولید 500 میلیارد تومان بود که امسال به 900 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: باید اطلاع رسانی مناسبی در خصوص طرح رونق تولید در استان قم صورت بگیرد و در رسانه‌ها این مساله انعکاس پیدا کند تا افراد به موقع درخواست خودشان برای دریافت تسهیلات را در سامانه رونق تولید ثبت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با اشاره به تصمیم گیری در خصوص طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: باید جلسه ای براساس جهت گیری کشور و عملکرد دستگاه‌های مختلف و نیاز برگزار و در آن جلسه سهم هر بخش از تسهیلات طرح رونق تولید مشخص شود/

وی ادامه داد: باید منابع طرح رونق تولید به واحدهای موجود و واحدهای نیمه تمام اختصاص پیدا کند و به دنبال ایجاد واحدهای جدید نباشیم، جهت گیری دولت هم در این راستا است، برخی از واحدهای تولیدی در استان قم به دلیل نداشتن نقدینگی، مشکل دارند که به دنبال جلوگیری از توفف فعالیت این واحدها هستیم.

افتتاح 181 پروژه در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: بخش خصوصی با مدیران استان همراه است و از نظرات صاحب نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود که این نقطه قوت استان قم است،

غضنفری با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در استان قم اظهار کرد: در هفته دولت 181 پروژه با 471 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال هزار و 100 نفر در استان به بهره برداری می‌رسد، بخش خصوصی در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشت، به جز هفته دولت در طول هم شاهد به بهره برداری رسیدن طرح‌های مختلفی در قم هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امکان صرف تسهیلات سرمایه در گردش در زمینه رفع نیازهای واحدهای تولیدی در خصوص آب، برق و گاز وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0eni.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما