جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 68862
منبع : ایسنا
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

2500 تعاونی با اشتغال 11 هزار نفر در قم فعال است

قم نيوز : مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: مهم ترین راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ،تشکیل تعاونی توسط اقشار مختلف مردمی است.
2500 تعاونی با اشتغال 11 هزار نفر در قم فعال است
2500 تعاونی با اشتغال 11 هزار نفر در قم فعال است
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم عنوان کرد: شرکت های تعاونی نمادهای مردم سالاری دینی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی به شمار می روند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در این شرکت ها هزینه ها کاهش و بهره وری افزایش می یابد. در حال حاضر 2500 تعاونی با اشتغال 11 هزار نفر در قم فعال بوده که نشان دهنده اهمیت تشکیل تعاونی ها در توسعه اقتصادی است.

کاویانی بیان کرد: همچنین در استان قم 733 هزار عضو تعاونی های سهام عدالت و 160 هزار نفر عضو بقیه تعاونی های استان هستند. مهم ترین راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ،تشکیل تعاونی توسط اقشار مختلف مردمی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: در واقع بهترین نسخه برای اقتصاد مقاومتی توجه به بخش تعاونی است و با توسعه تعاونی ها ریشه کن کردن فقر در جامعه ممکن است. در حدود 20 درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی و 22 درصد در صنعت فعال است که یک ظرفیت مهم در اقتصاد است.

کاویانی گفت: برای ثبت یک تعاونی باید 7 نفر تبعه ایرانی در آن عضویت داشته باشند مجمع عمومی یک تعاونی از طریق رای گیری، هیأت مدیره تعاونی را انتخاب می کند.

وی اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته به کاهش ضریب مالیاتی شرکت های تعاونی پرداختیم و از طریق مجلس و قوه قضائیه بخش زیادی از مطالبات را پیگیری کردیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: تعاونی‌ها منادی برابری و عدالت اجتماعی هستند و در صحنه های اقتصادی به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcj8oem.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما