چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 70033
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

پیشرفت 60 درصدی طرح مناسب‌سازی پساب فاضلاب خام و پساب خاکستری

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیشرفت 60 درصدی طرح مناسب‌سازی پساب فاضلاب خام و پساب خاکستری خبر داد.
پیشرفت 60 درصدی طرح مناسب‌سازی پساب فاضلاب خام و پساب خاکستری
پیشرفت 60 درصدی طرح مناسب‌سازی پساب فاضلاب خام و پساب خاکستری
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اظهار کرد: طرح مناسب‌سازی پساب فاضلاب خام و پساب خاکستری توسط شرکت شهرآب زیست در حال مطالعه است که حدود 60 درصد پیشرفت داشته و باید تا آذرماه به پایان برسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه انتخاب مشاور طرح جامع کمربند سبز قم انجام شده و در حال مطالعات است، افزود: طرح جامع آب خام فضای سبز هم به پایان رسیده و در حال تکمیل گزارش نهایی است تا بتوانیم آن را به استانداری، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها جهت تصویب ارسال نماییم.

جوادیان اضافه کرد: اگر این طرح تصویب شود باید 25 درصد رقم پیش‌بینی شده به شهرداری تخصیص یابد.
وی به طرح تحقیقاتی گونه‌های سازگار و مقاوم با اقلیم شهر قم در مرکز تحقیقاتی گل و گیاه اشاره کرد و افزود: سه طرح دیگر نیز در دستور کار داریم که شامل طرح جایگزینی گونه‌های کم‌ آب و گیاهان پوششی به جای چمن، طرح استفاده از سوپرجاذب‌ها و مواد پلیمری جاذب رطوبت برای کاهش مصرف آب و طرح استفاده و ذخیره‌سازی آب‌های سطحی با محوریت آب‌های پردیسان در فضای سبز شهری می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc1xqm.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما