دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 70415
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حج و زیارت استان قم خبر داد

صدور ویزای عراق برای 60 هزار شهروند قمی /رکورد صدور ویزای عراق در قم شکست

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: تاکنون 68 هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه سماح ثبت نام کردند و تا امروز برای 60 هزار نفر از این افراد ویزای عراق صادر شده است.
صدور ویزای عراق برای 60 هزار شهروند قمی /رکورد صدور ویزای عراق در قم شکست
صدور ویزای عراق برای 60 هزار شهروند قمی /رکورد صدور ویزای عراق در قم شکست
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به استقرار کنسولگری عراق در استان اظهار کرد: کنسولگری عراق به صورت موقت در شهر قم مستقر شده است تا در کمترین زمان ممکن، ویزا برای زائرین اربعین صادر شود.

وی ادامه داد: زیارت اربعین یک مراسم مردمی است و دستگاه‌های دولتی سعی می‌کنند که زمینه سفر زائرین اربعین را تسهیل کند، این زائرین نباید به هیچ وجه بدون داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه می‌کنند و افراد در صورت ورود به عراق بدون ویزا دستگیر و حداقل 6 ماه زندانی می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: سامانه سماح سامانه متمرکز ثبت نام زائرین اربعین است، هرگونه ثبت نامی خارج از این سامانه غیرقانونی است.

صالحی با اشاره به ثبت نام زائرین استان قم در سامانه سماح اظهار کرد: ثبت نام این زائرین از چهارم مهرماه آغاز شد، اما کنسولگری‌ موقت در روز پانزدهم مهرماه در شهر قم مستقر شد. تاکنون 68 هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه سماح ثبت نام کردند و تا امروز برای 60 هزار نفر از این افراد ویزای عراق صادر شده است.

وی ادامه داد: ویزای عراق در کنسولگری موقت در این کشور در قم در عرض حداکثر 72 ساعت صادر خواهد شد، هم اکنون صدور ویزا در سه شیفت و به صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: 65 دفتر زیارتی دائم و 25 دفتر زیارتی موقت در استان داریم که در این دفاتر خدمات سامانه سماح ارائه می‌شود، دفاتر زیارتی در تمام مناطق شهر قم مستقر هستند.

صالحی با اشاره به بازداشت عاملان صدور ویزای غیرقانونی عراق در استان قم اظهار کرد: تعدادی از این افراد پس از شناسایی دستگیر شدند و هم اکنون در اختیار مراجع قضایی هستند، دفاتر غیرمجاز صدور ویزای عراق به نیروی انتظامی برای پلمب معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: پرداخت پول ویزای عراق به صورت ریالی است و دفاتر زیارتی حق دریافت ارز برای صدور ویزا ندارند، پوشش بیمه زائرین اربعین صرفا برای مسیرهای پیاده روی اربعین و شهرهای زیارتی عراق است و مدت این بیمه 30 روز کاری است.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: باید زائرین اربعین برای اخذ ویزای عراق، گذرنامه با 6 ماه اعتبار را ارائه بدهند در غیر این صورت کنسولگری عراق گذرنامه را عودت خواهد داد.

صالحی با اشاره به وضعیت صدور روادید عراق در استان قم خاطرنشان کرد: در روز جمعه با صدور 22 هزار ویزا رکورد صدور ویزای عراق در استان شکسته شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgnt9u.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما