دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 70439
منبع : خبرگزاری مهر
با ارائه کمک‌های فنی و اعتباری؛

ظرفیت تولید انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت

قم نيوز : مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم از ارائه کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه آبزی پروری در قم خبر داد و گفت: ظرفیت تولید انواع آبزیان در این استان یک هزار تن افزایش یافت.
ظرفیت تولید انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت
ظرفیت تولید انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت
به گزارش قم نیوز محمد رضا طاهری اظهار داشت: در راستای تقویت بخش آبزی پروری استان قم، سازمان جهاد کشاورزی جهت توسعه مزارع پرورش ماهی و مکانیزاسیون استخرها، کمک‌های فنی و اعتباری اعطا می‌نماید.

وی افزود: در همین راستا بیش از ۹ میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری به ۵۰ نفر از کشاورزان استان اختصاص یافته که حاصل آن، یک هزار تن افزایش ظرفیت تولید انواع آبزیان در استان قم بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: از اهداف این طرح، کمک به ساخت استخرهای ذخیره آب دومنظوره پرورش ماهی در راستای بهبود مدیریت آبیاری مزارع، رعایت ساعات و حجم برداشت آب چاه در طول شبانه روز، بهره مندی از معافیت پرداخت هزینه برق در ساعات پیک مصرف برق، بهبود مدیریت آبیاری مزارع و همچنین پرورش انواع آبزیان و اشتغالزایی را می‌توان اشاره نمود.

وی بیان داشت: این روند در سالجاری همچنان ادامه دارد و کشاوزرانی که بخواهند استخرهای خود را تجهیز و مکانیزه نمایند می‌توانند با ارائه طرح به مدیریت شیلات و تصویب در کمیسیون کمک‌های فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی، از این مزایا استفاده نمایند.

طاهری با اشاره به شرایط لازم جهت دریافت کمک‌های فنی و اعتباری، خاطر نشان کرد: فرد متقاضی باید مالکیت آب، زمین و چاه را داشته باشد و اگر آب و زمین مشاع باشد باید رضایت محضری شرکاء مبنی بر اینکه آب ابتدا داخل استخر شده و بعد برای کشاورزی مصرف شود را اخذ نماید.

وی با تأکید بر اینکه سیاست سازمان جهاد کشاورزی، افزایش تولید در واحد حجم آب استخرهای پرورش ماهی است، گفت: با توجه به ادامه روند کم آبی در استان، توسعه کمی استخرهای ذخیره آب کشاورزی در اولویت کاری نبوده بلکه مهندسی مجدد و بهسازی استخرهای موجود، توسعه مکانیزاسیون و تجهیز استخرها به انواع تجهیزات هوادهی و ادوات تولید و توزیع اکسیژن، تجهیزات تنظیم و کنترل برداشت از آب چاه، تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی آب استخر و توسعه روش‌های نوین آبزی پروری از اهداف این طرح به شمار می‌رود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcco0qm.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما