جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 70517
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: سياستمدار كشور اسلامي نان به نرخ روز خور نيست

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به اينكه تقواي سياسي از مهمترين و مشكل ترين تقواي الهي است، گفت: شاخصه تقواي سياسي اين است كه سياستمدار كشور اسلامي نان به نرخ روز نخورد، اهل زد و بند با دشمنان نباشد و به خاطر وابستگي به حزبي خاص، عليه منافع ملت قانوني تصويب نكند و تصميمي نگيرد.
سياستمدار كشور اسلامي نان به نرخ روز خور نيست/راهپيمايي اربعين چشم دشمن را كور مي كند
سياستمدار كشور اسلامي نان به نرخ روز خور نيست/راهپيمايي اربعين چشم دشمن را كور مي كند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد در تشریح آسیب های از بین رفتن تقوای اقتصادی در کشور اظهار کرد: هنگامی که امنیت اقتصادی در کشور از بین برود برخی از مردم رغبتی به سرمایه گذاری در راه های درست و کسب روزی حلال نمی کنند و به سراغ دزدی، اختلاس و کسب ثروت از راه های نامشروع می روند و به همین دلیل اسلام مجازات سختی را برای دزدی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تقوای سیاسی از مهمترین و مشکل ترین تقواهای الهی است، بیان کرد: شاخصه تقوای سیاسی این است که سیاستمدار اسلامی نان به نرخ روز نخورد، اهل زد و بند با دشمنان نباشد و به خاطر وابستگی به حزبی خاص، علیه منافع ملت، قانونی تصویب نکند و تصمیمی نگیرد.

امام جمعه قم در ادامه به تبیین موضوع تصویب کاپیتولاسیون پرداخت و افزود: مجلس سنای آن زمان این قرارداد خفت بار را تصویب کرد و برای تصویب نهایی به مجلس ملی فرستاده بود. امام در همان فضای خفقان علیه شاه، آمریکا، اسرائیل و نمایندگانی که این قانون را تصویب کردند فریاد زد. به نمایندگانی که سکوت کردند نیز فرمود سکوت شما به معنای تایید این طرح و  رای به ضد اسلام و قرآن است و این رای غیرقانونی و مخالف ملت مسلمان است و در برابر ملت ارزش ندارد.

سعیدی ادامه داد: این فرمایش امام خمینی(ره) به عنوان قانون شامل همه اعصار می شود و هیچ مجلس مقننه ای حق ندارد چیزی را علیه انقلاب و اسلام تصویب کند.

وی ضمن هشدار به برخی مسئولان در خصوص زمزمه آنها برای مذاکره با آمریکا، ابراز کرد: مراقب باشید دزد جنایتکاری که از در بیرون کردید از پنجره وارد نشود؛ امام با ایمان راسخ نیروهایی را تربیت کرد تا در برابر بی تقواهای سیاسی ایستادگی کنند و در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی نمونه های زیادی از این شخصیت ها را دیدیم که با جان از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی ابراز کرد: زیارت اربعین یکی از علائم مومن شمرده شده است و اهل بیت(ع) بر قرائت زیارت اربعین و اقامه عزای حسینی مداومت داشتند.

سعیدی هدف اصلی و اساسی از قیام عاشورا به فرموده امام صادق(ع) را بیداری اسلامی و از بین بردن جو خفقان و مبارزه با ستمگران عنوان کرد و گفت: بنی امیه با مردم زمان خودشان کاری کرده بودند که جهل به بدترین شکل جامعه اسلامی را تحت تاثیر قرار داده بود و برای نجات ملت می بایست انقلابی برپا می شد و امام حسین(ع) بر اساس همین تکلیف قیام کرد.

وی ادامه داد: ایشان برای مبارزه با ستمگران از خون پاک خودشان، بنی هاشم و اصحاب و یارانش گذشت و پس از آن نیز اسارت آل الله به وقوع پیوست و اینها همه سرمایه های سنگینی بود که ایشان دادند تا دین زنده بماند.

امام جمعه قم در پایان با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین یک رستاخیز، رزمایش و حرکتی است که چشم دشمن را کور می کند، خاطرنشان کرد: باید مراقب حاشیه ها باشیم.موکب داران ایرانی مستقر در کشور میزان عراق مراقب باشند حرمت موکب داران عراقی را نگه دارند و نوع پذیرایی و خدمتی که می کنند در تعامل و هماهنگ با آنها و باعث عزت حسینی باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaiea.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما