جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 70685
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

تهیه طرح تب برفکی در مجتمع‌های دامداری قم

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طرح تب برفکی در مجتمع‌های دامداری شهر قم تهیه شده است.
تهیه طرح تب برفکی در مجتمع‌های دامداری قم
تهیه طرح تب برفکی در مجتمع‌های دامداری قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کارگروه جهاد کشاورزی شورای پدافند غیرعامل در حوزه شناسایی تهدیدات حوزه کشاورزی اقداماتی را انجام داده است اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال سه مرحله آموزش کارشناسان در بحث پدافند زیستی، تشکل‌ها در بحث پدافند غیرعامل و... را برگزار کرده‌ایم.

وی گفت: دو دوره هم در هفته پدافند غیرعامل برای تشکل‌ها و تعاونی‌ها و کارشناسان جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به ابلاغ سند راهبردی پدافند غیرعامل منابع و ذخائر استراتژیک گفت: آئین‌نامه اجرایی این سند نیز ابلاغ شده و گزارشاتی نیز تهیه و ارائه شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر سموم کشاورزی خاطرنشان کرد: بحث کودهای زیستی نیز مورد پیگیری قرار گرفت و در همین راستا اقداماتی را انجام دادیم.

طلایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 8 میلیون قطعه مرغ به دلیل آنفلونزا در شهر قم معدوم شد تصریح کرد: امسال بحث ارزیابی و ممیزی مرغداران را در دستور کار قرار دادیم؛ قم از نظر تولید مرغ و تخم‌مرغ از استان‌های برتر کشور است و تراکم بالایی در این بخش در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در واحدهایی که در استان قم جوجه‌ریزی می‌شود کلیه نکات بهداشتی رعایت می‌شود گفت: تمام واحدها ارزیابی شده و کد گذاری شده‌اند تا کمترین مشکل بهداشتی را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تهیه نقشه جامع جی آی اس در خصوص مرغداری‌های استان خبر داد و افزود: در حوزه ذخائر کالاهای اساسی و نهاده‌ها نیز گزارشات هفتگی ارائه می‌شود تا تدابیر در خصوص آنها اندیشیده شود.

وی به راه‌اندازی سامانه پایش بیماری‌های آبزیان و کنترل خودروهای حمل دام، مجوزات و... اشاره کرد و گفت: نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در حوزه دام و طیور داریم؛ تنها استانی در کشور هستیم که 60 درصد دام پروار داریم.

طلایی با بیان اینکه طرح تب برفکی در مجتمع‌های دامداری شهر قم تهیه شده است گفت: طرح پیشگیری از بیماری‌ آنفلونزا نیز تهیه و تصویب شده است. طرح تولیدات سالم و ارگانیک نیز تهیه شده و به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftvde.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما