چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 71069
منبع : خبرگزاری تسنیم

احمد توکلی در قم: مبارزه با فساد به مطالبه عمومی مردم تبدیل‌ شده است

قم نيوز : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد اقداماتی انجام داده اما حجم فساد به‌ویژه فساد اقتصادی در کشور زیاد بوده و همین مسئله نیز سبب شده تا مبارزه با فساد به یکی از مطالبه‌های عمومی مردم تبدیل شود.
احمد توکلی در قم: مبارزه با فساد به مطالبه عمومی مردم تبدیل‌ شده است
احمد توکلی در قم: مبارزه با فساد به مطالبه عمومی مردم تبدیل‌ شده است
به گزارش قم نیوز احمد توکلی صبح امروز در سومین گردهمایی دفاتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان‌ها که در پروژهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ کار در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی افزود: حفظ سرمایه‌های اجتماعی مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که باید در سطح جامعه به دنبال حفظ و تقویت آن بود، کاهش کیفیت کالا و عقب ماندن از بازارهای رقابتی سبب کاهش سرمایه‌های اجتماعی نسبت به توان و قدرت اقتصادی کشور می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:سلامت محیط کار، تقویت بنیان خانواده، حفظ محیط‌زیست و مبارزه با فساد اگر به‌درستی در کشور دنبال شود سکولاریسم در سطح بین‌الملل و محدوده داخل کشور با چالش و شکست روبه‌رو می‌شود.

رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با انتقاد از شعارهای توخالی بانک‌های بزرگ دنیا در مبارزه با فساد و رانت‌خواری عنوان کرد: حقیقت این بوده غرب در مبارزه با فساد و رانت دو رو بوده و رویه ثابتی با تمام مفاسد و رانت‌های پیش‌آمده نداشته و بسیاری از بانک‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی امروز به مأمن و پناهگاه دزدان و سارقان کشورهای دیگر تبدیل‌شده است.

توکلی با اشاره به ایجاد تدریجی روحیه اشرافی‌گری در بین مسئولان تصریح کرد: اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی در مرحله نخست به‌صورت پنهان در روحیه افراد ایجاد می‌شود و بعد از مدتی دامن بسیاری را به خود می‌گیرد.

وی با انتقاد از فقدان روحیه امربه‌معروف در بین مسئولان کشوری تأکید کرد: متأسفانه مسئله بزرگ و مهم امربه‌معروف و نهی از منکر در بین مسئولان تعطیل بوده و جایگاهی ندارد درحالی‌که بهترین و شایسته‌ترین بستر برای اجرای این فریضه الهی در مسئله حکومت‌داری و در بین مسئولان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد اقداماتی انجام داده اما حجم فساد به‌ویژه فساد اقتصادی در کشور زیاد بوده و همین مسئله نیز سبب شده تا مبارزه با فساد به یکی از مطالبه‌های عمومی مردم تبدیل شود.

وی ابراز کرد: مسئله حقوق‌های نجومی یکی از اقدامات مهم دیده‌بان شفافیت و عدالت بود که البته تمام اهداف این سازمان در این رابطه به نتیجه نرسید، هدف سازمان مردم‌نهاد شفافیت و عدالت این بوده که فساد از سیستم اداری و رسمی کشور حذف و کاسته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: پایش وضع فساد و عدم شفافیت در برخی دستگاه‌های استانی، اطلاع‌رسانی‌های مناسب، امربه‌معروف و نهی از منکر، تبلیغ، فعالیت‌های پژوهشی ازجمله انتظارات مهمی بوده که از دفاتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت و عدالت در سطح استان‌های کشور است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccoxqm.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما