شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 71125
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته ای که گذشت؛

از نامگذاری یک روز به نام قم تا افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی

قم نيوز : بهره برداری از بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی، بسیج امکانات دستگاه ها برای برگزاری جشن نهم ربیع، برگزاری همایش «المیزان وعلوم انسانی» همزمان با سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و بارش های باران از جمله رویدادهای هفته گذشته استان قم بود.
از نامگذاری یک روز به نام قم تا افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی
از نامگذاری یک روز به نام قم تا افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی
به گزارش قم نیوز برگزاری آیین شکرگزاری اقامه عزا در ماه های محرم و صفر، سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به قم و دیدار با مراجع عظام، برگزاری سومین گردهمایی مدیران دفاتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت، عملیاتی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، نامگذاری بیست و سوم ربیع الاول به نام «روز قم» و تولد نخستین نوزادان مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم، از دیگر رویدادهای هفته گذشته استان قم بود.

** جلوی خونریزی ها باید در جهان اسلام گرفته شود
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: اسلام دین صلح و برادری است؛ بنابراین همه باید تلاش کنند تا جلوی خونریزی در ممالک اسلامی گرفته شود.
وی در دیدار رئیس شورای عالی صلح افغانستان و هیات همراه با تاکید بر اهمیت صلح و مقابله با خونریزی درکشورهای اسلامی، به ویژه افغانستان، این موضوع را مورد تصریح آموزه های دینی و قرآن کریم دانست و افزود: ما مسلمان هستیم و باید پایبند به آیات صریح قرآن باشیم که درباره برادرکشی و اختلاف هشدار جدی می دهد.

** دفاع از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همه مسلمانان است
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و فریاد علیه جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی را وظیفه دینی همه مسلمانان عالم دانست.
وی در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به جنایت های اسراییل در فلسطین افزود: فلسطین مربوط به تمام مسلمان است و تا زمانی که اسراییل در منطقه است ظلم و طغیان نیز وجود دارد.

** آغاز ولایت امام زمان(عج) روزی پر افتخار برای شیعه است
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: آغاز ولایت امام زمان(عج) در نهم ربیع الاول روزی بزرگ و پرافتخار برای شیعه است.
وی در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الاول و تبریک آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) در روز نهم ربیع الاول گفت: آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) روزی بزرگ است، ولی نباید طلاب در این ایام از کسب علم غفلت کنند.

** امکانات دستگاه ها برای برگزاری جشن نهم ربیع بسیج شود
یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: دستگاه های اجرایی هر امکاناتی که در توان دارند برای برگزاری باشکوه جشن نهم ربیع الاول و بیعت با امام عصر(عج) بسیج نمایند.
وی در جلسه هماهنگی جشن نهم ربیع الاول افزود: این روز از اهمیت خاصی بین شیعیان برخوردار است و آیین های مرتبط با آن باید به صورت ویژه تدارک دیده شود.

** برگزاری آیین شکرگزاری اقامه عزا در ماه های محرم و صفر
حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در آیین شکرگزاری اقامه عزا در ماه های محرم و صفر گفت: دشمن در هجمه های فرهنگی به نظام اسلامی ناکام مانده و اگر امروز آمریکای جنایتکار دست به جنگ اقتصادی زده ناشی از یاس و ناامیدی در رسیدن به اهداف شوم خود در تهاجم فرهنگی است.

** برگزاری همایش «المیزان وعلوم انسانی» همزمان با سالگرد ارتحال علامه طباطبایی
همایش ملی «المیزان و علوم انسانی» همزمان با سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در این همایش، با تاکید بر این که هرکس با نظام در افتاد، خون شهدا گریبانش را خواهند گرفت، گفت: بیراهه رفته ها باید به خود آمده و بازگردند وگرنه به طور قطع طرد می شوند.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز در این مراسم گفت: طلاب و روحانیان نباید تبلیغ دین را محدود به منبر و مسجد کنند، بلکه از هر فرصتی در این مسیر استفاده نمایند.
همچنین آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در این مراسم گفت: امروز همه زمینه ها و ظرفیت ها برای تبلیغ معارف اسلامی در جهان وجود داشته و در این میان جایگاه مکتب تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مورد توجه قرار دارد.

** مقاومت فلسطین هیمنه اسراییل غاصب را درهم کوبید
آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه قم گفت: مقاومت فلسطینیان با شلیک صدها موشک، شکست سنگینی بر اسراییل غاصب تحمیل کرد و هیمنه این رژیم را درهم کوبید که پس لرزه های آن، استعفای وزیر جنگ صهیونیست ها بود.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: روز آغاز ولایت امام زمان(عج) عید شیعیان است و نهم ربیع الاول از جمله شعائر الهی است که باید بزرگ شمرده شود.

** سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به قم
سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سفر به قم با آیات لطف الله صافی گلپایگانی، عبدالله جوادی آملی، ناصر مکارم شیرازی، سید محمدعلی علوی گرگانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کرد.
وی در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 500 تُن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شده است و در این راستا 9 شهید تقدیم نموده ایم.
در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرقم که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، 14 پیشنهاد در حوزه فرهنگی و پیشگیری، 10 پیشنهاد در حوزه مقابله با عرضه و هفت پیشنهاد در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

** برگزاری پیش نشست تخصصی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در «پیش نشست تخصصی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان» گفت: گفت وگوی بین ادیان یکی آموزه های دین اسلام و سیره امام رضا(ع) است که باید با ایجاد بسترهای آن در جهان نهادینه شود.
حجت الاسلام محمدمهدی تسخیری رئیس مرکز گفت وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این جلسه گفت: بین ادیان مختلف مشترک هایی وجود دارد که باید شناسایی و در مقابل آن آسیب های گفتمان سازی بین ادیان ریشه یابی شود.

** بیست و سوم ربیع الاول به نام «روز قم» نامگذاری شد
شورای فرهنگ عمومی قم در یکصد و هفتاد و دومین جلسه خود، 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر را به نام «روز قم» نامگذاری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درباره نامگذاری روز 23 ربیع الاول با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم، توضیحاتی را در رابطه با ضرورت و اهمیت این نامگذاری ارائه داد.

** برگزاری سومین گردهمایی سالانه مدیران دفاتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در «سومین گردهمایی سالانه مدیران دفاتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت استان ها» گفت: شفافیت برای ایجاد عدالت اقتصادی و مبارزه با رانت خواری در کشور ضروری است و همه امور به غیر از مسائلی که جنبه امنیتی دارد، باید به طور شفاف در معرض دید مردم قرار گیرد.
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این گردهمایی گفت: فساد اقتصادی و رشوه، هزینه تولید را افزایش و فرهنگ کار را نابود می کند، وقتی چنین تفکری در جامعه شکل گیرد، برخی افراد به دنبال کار نمی روند.

** بهره برداری از بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی قم
با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو، بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی قم و سومین نیروگاه خورشیدی مجهز به سیستم ردیاب خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق با 10 میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه کوه سفید این استان به بهره برداری رسید.
سید محمد صادق زاده رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در این مراسم گفت: طی دو سال گذشته 40 نیروگاه تولیدکننده برق خورشیدی در کشور وارد مدار شد و سیاست های وزارت نیرو بر تولید برق از طریق انرژی های پاک و غیر فسیلی متمرکز است.

** تولد نخستین نوزادان مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی
ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نخستین نوزادان مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی قم که یک دختر و یک پسر هستند، در این مرکز متولد و زوجی پس از 10 سال صاحب فرزند شدند.

** طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در قم عملیاتی شد
نادر جنتی معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به صورت نمونه در استان قم عملیاتی شد و حداکثر تا دی ماه سال جاری در تمام استان ها اجرایی خواهد شد.
وی در جلسه «تشریح ابعاد طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» افزود: با اجرایی شدن این طرح در قم، سعی می شود ایرادها و مشکلات آن برطرف شود تا حداکثر در 2 ماه آینده بتوان اوراق مالیاتی را در سراسر کشور به صورت الکترونیکی به مودیان ابلاغ نمود.

** 15 میلی متر بارندگی در قم ثبت شد
سعید اسماعیلی کارشناس هواشناسی قم در گفت و گو با ایرنا، بارش ها در برخی نقاط استان را شدید و پرحجم اعلام کرد و گفت: بیشترین بارندگی ثبت شده از ابتدای روز سه شنبه (هفته گذشته) 15 میلی متر بوده که رقم قابل توجهی است.

** برگزاری همایش روز ملی نان
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صنف نانوایان گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس نمی توانم پاسخی برای شما داشته باشم و می دانیم اعتراض شما به حق است.
وی در همایش ملی روز نان افزود: متاسفانه نمی توانیم در مجلس مصوبه ای داشته باشیم که بار مالی بر دوش دولت داشته باشد و از این رو مشکلات شما را رفع کنیم.
مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این همایش گفت: با هر گونه عاملی که باعث افزایش هزینه تولید نان در استان شود، برخورد می شود و اجازه تحمیل هزینه اضافی به نانوایان را هم نخواهیم داد.
همچنین اکبر زارعی رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: قیمت نان با توجه به هزینه های جاری عادلانه نبوده و باید مورد بازنگری دوباره قرار گیرد.

** مسیر ایستگاه راه آهن محمدیه نیازمند ساماندهی است
محسن اعتماد مدیرکل راه آهن قم گفت: مسیر دسترسی به ایستگاه قطار محمدیه قم با مشکلات زیادی مواجه است و دستگاه های مسئول استان به این مسائل رسیدگی نمی کنند.
وی با اشاره به بی توجهی دستگاه های ذیربط برای حل مشکل محور جنت آباد به سمت ایستگاه محمدیه افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید آسفالت و شرکت برق نیز روشنایی این محور را تامین کنند.

** فقط 15 درصد از منابع بانکی قم برای تولید اختصاص داده شده است
مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: متاسفانه فقط 15 درصد از منابع بانکی استان برای تسهیل در امر تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.
وی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم افزود: این میزان بسیار اندک و نامطلوب است و میزان بهره مندی از منابع بانکی در این مسیر تا پایان سال باید به حداقل 20 درصد برسد.

** دیدار با خانواده شهید عسگری از شهدای مدافع حرم
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و جعفر مسلمی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم با خانواده شهید مدافع حرم مجید عسگری جمکرانی دیدار و گفت وگو کردند.

** 380 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در قم اجرا می شود
سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم گفت: 40 عنوان برنامه راهبردی و همچنین 380 برنامه ارزشمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در استان اجرا می شود.
وی بیان کرد: برنامه های هفته بسیج در قم از روز شنبه 26 آبان ماه جاری با برگزاری تجمع بزرگ نیروهای بسیجی در مسجد مقدس جمکران به مناسب سالروز به امام رسیدن حضرت مهدی(عج) با عنوان «تجدید بیعت با امام زمان(عج) آغاز می شود و تا پنجم آذرماه امسال با اجرای برنامه های متنوع ادامه می یاید.

** معرفی سرپرست جدید هیات ورزش سه گانه
سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم به عنوان سرپرست جدید هیات ورزش سه گانه این استان انتخاب شد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcftyde.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما