شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 71145
منبع : خبرگزاری تسنیم

رشته‌های تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه 2 برابر می‌شود

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر افزایش رشته‌های تحصیلی جامعه المصطفی گفت: در حال حاضر ۱۶۰ رشته تحصیلی در این مرکز تدریس می‌شود که به‌زودی در طرح تحول به ۴۰۰ رشته متنوع آموزشی افزایش پیدا می‌کند.
رشته‌های تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه ۲ برابر می‌شود
رشته‌های تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه ۲ برابر می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ علی عباسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی، با اشاره به سالروز امامت امام عصر(عج) اظهار داشت: نقطه کانونی تمام انسان‌های عدالت‌خواه وجود مبارک این امام بزرگوار است.

وی با ابراز تشکر از اعتماد مقام معظم رهبری و هیئت‌امنای جامعه المصطفی افزود: باید از حسن نظر مسئولان و هیئت‌امنای جامعه المصطفی داشته تشکر کرد و در راستای اهداف اساسی این نهاد بزرگ علمی گام برداشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برخی از توفیقات این نهاد مهم علمی گفت: توفیقات فراوان جامعه المصطفی در سال‌های اخیر نتیجه توجهات بی‌پایان ائمه اطهار(ع)، مقام معظم رهبری و اساتید و مدیران دلسوز آن بوده است.

عباسی گفتمان‌های اصیل این نهاد علمی را مورد توجه قرار داد و  تأکید کرد: جامعه المصطفی یکی از رویش‌های اصیل انقلاب اسلامی بوده و گفتمان‌های مهم و اصیلی را در سطح جهان دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری بنیان‌های علمی حوزه در جامعه المصطفی تصریح کرد: این مرکز بنیان مستحکم حوزه‌های علمیه را در سطح بین‌الملل دنبال می‌کند، جامعه المصطفی یک مرکز اصیل علمی و الهام‌بخش برای تمام بشریت است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: آموزش و نشر معارف اهل‌بیت در کنار توجه به مصالح اسلامی، حرکت در مسیر مودت و تقریب بین مذاهب اسلامی، جمع بین اصالت و توجه به ریشه‌های حوزوی از سیاست‌های اصلی جامعه المصطفی در دوره جدید مدیریتی است.

عباسی با تأکید برافزایش و دو برابر شدن رشته‌های تحصیلی جامعه المصطفی گفت: در حال حاضر160 رشته تحصیلی در این مرکز تدریس می‌شود و به‌زودی در طرح تحول به 400 رشته متنوع آموزشی افزایش پیدا می‌کند، آموزش مذاهب مختلف اسلامی، آموزش ادیان و آموزش‌های مقارن همواره در سیاست‌های جامعه المصطفی وجود داشته است.

وی تأکید کرد: جامعه المصطفی بزرگ‌ترین مرکز آموزش زبان فارسی در کشور بوده و تاکنون ده‌ها هزار نفر از دانشجویان خارجی  زبان فارسی را به‌عنوان زبان دوم اسلامی و علمی خود انتخاب کرده‌اند، معنویت، عقلانیت و عدالت از اهداف مهمی که این مرکز به دنبال آن‌ است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروزه این مرکز در سطح دنیا مرکز شناخته‌شده بوده و در سطوح مراکز علمی بزرگ دنیا گفتمان‌های این نهاد بزرگ علمی موردتوجه و دقت نظر مجامع علمی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmznq.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما