يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : 71191
منبع : خبرگزاری تسنیم

ازدواج آسان سبب افزایش صمیمیت و استحکام بنیان خانواده می‌شود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و برکات ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در جامعه شکل می‌گیرد و سبب افزایش صمیمیت در خانواده‌ها و استحکام بنیان خانواده می‌شود و جوانان بیشتری تشکیل زندگی می‌دهند.
ازدواج آسان سبب افزایش صمیمیت و استحکام بنیان خانواده می‌شود
ازدواج آسان سبب افزایش صمیمیت و استحکام بنیان خانواده می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عسکر دیرباز با اشاره به فرارسیدن سال روز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: این ازدواج پس از 15 سال زندگی مشترک به مبعث رسول خدا منتهی شد و هنگامی‌که حضرت خدیجه با پیامبر (ص) ازدواج کرد رسول خدا به‌عنوان انسان باعفت و پاک‌دامن مطرح و هنوز به پیامبری مبعوث نشده بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر (ص) افزود: ازدواج حضرت خدیجه با پیامبر (ص) به دلیل سجایای اخلاقی و امانت‌داری و خصوصیات بی‌نظیر ایشان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه موضوع ازدواج آسان با شعار محقق نمی‌شود، بیان کرد: در هر جامعه‌ای مدیران، علما، دانشجویان، فرهنگیان، ورزشکاران و هنرمندان برای دیگر اقشار جامعه مؤثر هستند.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: اگر می‌خواهیم ازدواج آسان به فرهنگ تبدیل و از توصیه اخلاقی خارج شود باید اقشار مؤثر جامعه برای خود و فرزندان و اطرافیان و بستگانشان ازدواج آسان برگزار کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار و برکات ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در جامعه شکل می‌گیرد و سبب افزایش صمیمیت در خانواده‌ها و استحکام بنیان خانواده می‌شود و جوانان بیشتری تشکیل زندگی می‌دهند.

دیرباز خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی اخیر جوانان می‌گویند به دلیل گرانی و مشکلات قید زندگی و شغل را زدیم، باید با ترویج ازدواج زمینه‌سازی و بسترسازی ازدواج آسان با این تفکر مقابله کرد و جوانان را به ازدواج ترغیب کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizzay.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما