دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 71893
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حجت الاسلام نظری منفرد: قمی ها، درطول تاریخ اسلام، حماسه ساز بودند/ ۲۰۰هزار قمی محدث

قم نيوز : اگر در طول تاریخ اسلام قمّی ها نبودند، آثار دین از بین می رفت چون از نظر تاریخ، قم،۲۰۰ هزار محدث داشته است.
قمی ها، درطول تاریخ اسلام، حماسه ساز بودند/ ۲۰۰هزار قمی محدث
قمی ها، درطول تاریخ اسلام، حماسه ساز بودند/ ۲۰۰هزار قمی محدث
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نظری منفرد عصر امروز در آیین اختتامیه، شکرانه وتقدیر از مسئولین استانی و خیرین اربعین حسینی که در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد گفت: از روایات استفاده می شود، اولین کسانی که زمین برای اهل بیت(ع) وقف کردند و خمس دادند، قمّی ها بودند، چون در طول تاریخ قمی ها مأوای فاطمیون بوده اند.   

این استاد حوزه علمیه قم افزود: در روایتی «امام صادق(ع) به قمّی ها سلام رساندند». اگر قمی ها، نبودند آثار دین از بین می رفت، چون  از نظر تاریخ قم، 200 هزار محدث داشته، یعنی از مجموع روحانیونی که الان در قم هستند، محدثین از این آنان بیشتر بودند.

وی عنوان کرد: زمانی که امام رضا(ع) حدیث سلسله الذهب را ایراد فرمودند« قمی ها در کنار نیشابوری ها این حدیث را نوشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: درشیعه کتابهای حدیثی مانند کافی وجود دارد که این کافی از بخش های تشکیل شده است. تعداد روایت درکافی بیشتر از مجموع سایر کتاب های روایی دیگر مذاهب است و این افتخار است. نود درصد روایات این کتاب مهم روایی را مرحوم کلینی از قمّی ها نقل کرده است.

این استاد حوزه افزود: کلینی در بغداد بوده است، ولی از قمّی نقل روایت می کرده است. این کار را قمی ها انجام دادند و این نشان از سرعت کار ازسوی قمی ها بوده است.

وی عنوان کرد: امروز شاهد خدمت دیگر از قمّی ها بودیم و آن هم خدمت رسانی از بیش از 121 زائر اربعین حسینی بود. ودرسالهای بعد، بایدتلاش ها بیشتر و از زائرین بیشتری خدمت رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: قم پایگاه تشیع است و امام صادق(ع) عنایت خاص به مردم این شهر داشتند و باید در موارد و صحنه های مختلف قمّی ها همچون گذشته بدرخشند.

وی بابیان اینکه کارهای که انجام می دهیم، انگیزه کار و روح عمل، نیت است افزود: آنچه  به عمل ارزش می دهد، نیت است. به چه نیتی انسان فعالیت و خدمت رسانی می کند، به نیت حضرت سید الشهداء(ع) به زائرین خدمت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بابیان اینکه خدمت رسانی به زائرین اربعین کار بسیار با ارزشی است و شوق این کار به خاطر امام(ع) است، گفت: همه مسلمانان و شیعیان مدیون امام حسین(ع) هستیم.

این استادحوزه بابیان اینکه باید قدر خدمت رسانی را دانست افزود: این عمل دو نوع ارزش دارد، اولین ارزش احترام به زائرین ودوم خود این عمل تعظیم شعائر الهی است.

وی ابراز داشت: برای خدمت رسانی بهتر لازم است همه مسئولین استان و خیرین پای کار باشند تا زائرین راضی از این شهر به خانه شهرهایشان بروند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه خدا از عمل خیر خیرین، چندبرابر قدردانی خواهد کرد، گفت: این کار و عمل خیرین، الهی است و هر چیزی از بین رفتنی است جزء عملی که درپیشگاه الهی باشد و عمل خیرین از این نوع اعمال است و ماندگار خواهد بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchx6nq.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما