پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 72061
منبع : خبرگزاری تسنیم

دانشنامه علوم عقلی در تمام رشته‌ها تدوین می‌شود

قم نيوز : رئیس مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی گفت: مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی در پی تدوین دانشنامه، در تمام رشته‌های علوم عقلی است.
دانشنامه علوم عقلی در تمام رشته‌ها تدوین می‌شود
دانشنامه علوم عقلی در تمام رشته‌ها تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ احمد ابو ترابی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتب و نرم‌افزارهای مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز به‌عنوان یک مرکز پژوهشی که یکی از زمینه‌های فعالیت آن در تدوین دانشنامه‌های مختلف است که آیت‌الله مصباح نظرات مختلفی درباره فعالیت‌های این مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی داشته که این ایده‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی وابسته به موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) است، افزود: مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی در پی تدوین دانشنامه، در تمام رشته‌های علوم عقلی بوده که نخستین قدم این موضوع انتخاب، تألیف و نگارش مقاله در موضوعات مختلف علوم عقلی خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهشی دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی با بیان اینکه اهداف مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی درازمدت بوده، ادامه داد: ازجمله فعالیت‌های این مرکز سه اصطلاح‌نامه فلسفه اخلاق، اصطلاح‌نامه فلسفه سیاست و اصطلاح‌نامه معرفت‌شناسی و تدوین 47 هزار صفحه پی‌دی‌اف به‌صورت نرم‌افزاری بوده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی امیدی نیز اظهار داشت: اصلاح‌نامه فلسفه سیاسی به‌عنوان ترسیم‌کننده نقشه جامع فلسفه سیاسی بوده که دسترسی به اصطلاحات را برای پژوهشگران در این زمینه را آسان کرده و سبب تسهیل در امر پژوهش‌های گوناگون خواهد شد.

قائم‌مقام گروه فلسفه سیاسی مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی با بیان مزایای اصطلاح‌نامه فلسفه سیاسی این مرکز عنوان کرد: جامعیت و دقت در گزینش اصلاحات، مستند بودن متون و مأخذ و استفاده از واژه‌های اصلی دارای لوح فشرده‌ای است که در آن علاوه بر امکان جستجو در فهرست منابع، مشاهده منابع مختلف نیز ممکن ساخته است.

امیدی ادامه داد: پژوهشگران این مرکز با جستجو و تحقیق از 600 منبع توانستند که هزار و 800 اصلاح‌نامه سیاسی را از منابع مختلف استخراج کنند و در این کتاب برگزاری کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyxde.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما