قم نيوز : حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان اینکه اصل پژوهش در مراکز علمی کشور نگران کننده است، گفت: در فلان موضوع میلیاردها هزینه می کنند؛ ولی برای موضوعی مهمی مانند پژوهش حاضر نیستند هزینه نمایند و اگر هزینه می شود قابل مقایسه با سایر موارد نیست.
وضعیت پژوهش در کشور نگران کننده است/ باید تولیدکننده علم باشیم تا وابسته نشویم 
وضعیت پژوهش در کشور نگران کننده است/ باید تولیدکننده علم باشیم تا وابسته نشویم 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مریجی پیش از ظهر امروز در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات که با موضوع تجلیل از نشریات برتر این دفتر در قم برگزار شد، گفت: امروز وضعیت پژوهشی مناسب نبوده و واقعیتی است که نمی توان آن را کتمان کرد.

رئیس دانشگاه باقر العلوم با بیان اینکه اصل پژوهش در مراکز علمی کشور نگران کننده است اظهار داشت: در فلان موضوع میلیاردها هزینه می کنند؛ ولی برای موضوعی مهمی مانند پژوهش حاضر نیستند هزینه نمایند و اگر هزینه می شود قابل مقایسه با سایر موارد نیست.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اگر کشوری مانند انگلیس و ... در مسائل مختلف رشد کردند، به دلیل اهمیت دادن آنان به موضوع پژوهش است؛ اما متأسفانه در ایران برای این موضوع اهمیت بالایی قائل نمی شوند؛ چون کاری سخت و دیربازده است.

وی عنوان کرد: از مهمترین دلایل آسیب پژوهش، تبدیل نشدن پژوهش به عنوان  فرهنگ، بی توجهی به امر پژوهش در علوم انسانی و بی توجهی به آموزش پژوهش محور است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر در بحث علوم هسته ای پیشرفت و در علوم انسانی رشد نکردیم، به دلیل بی توجهی به موضوع پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان اینکه از دیگر آسیب ها، عدم رابطه علوم انسانی و اسلامی با پژوهش است، گفت: متأسفانه همین آسیب سبب شده در علوم انسانی، وابسته به خارجی ها باشیم و تنها کاری که مراکز علمی انجام می دهند، نقد آن علوم است.

رئیس دانشگاه باقر العلوم در پایان یادآور شد: اگر در علوم انسانی پژوهشی صورت می گیرد، بر اساس موضوعاتی است که آنها ارائه داده اند و چون نتوانسته ایم تولید کننده باشیم، گرفتار نوعی وابستگی در این علوم شده ایم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdxf05.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما