سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : 72229
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

شرکت معروف شکلات سازی سوئیسی «حلال» می شود

قم نيوز : شرکت شکلات سازی تابلرون، یکی از معروف ترین برندهای شکلات سازی در سوئیس اعلام کرده که از اوایل امسال محصولات حلال و سازگار با شریعت اسلامی تولید می کند.
شرکت معروف شکلات سازی سوئیسی «حلال» می شود
شرکت معروف شکلات سازی سوئیسی «حلال» می شود
به گزارش قم نیوز رسانه های محلی سوئیسی اعلام کرده اند که شکلات های بسیار معروف شرکت تابلرون اوایل امسال "حلال" شده اند و مدعی شده اند که این شرکت برای اینکه مورد حمله رسانه ای قرار نگیرد اقدام حلال سازی را به صورت مخفیانه و بی صدا انجام داده است.

این شرکت شکلات سازی برجسته سوئیسی که به شرکت مواد غذایی مونلودز تعلق دارد، یک خط تولید جدید سازگار با شریعت اسلامی را در آوریل 2018 آغاز کرده است.

سخنگوی این شرکت سوئیسی در مصاحبه با خبرنگاران گفته که دستور تهیه این شکلات ها شامل شکر، شیر خشک، کره کاکائو، کاکائو، عصل، چربی شیر، بادام، سویا، لسیتین، تخم مرغ و وانیل فرقی نکرده است، اما تغییراتی در روند پردازش محصولات و منابع مواد اولیه در این کارخانه واقع در نزدیکی شهر برن، پایتخت سوئیس ایجاد شده است.

به گفته این مسئولین از این پس روند تولید شکلات با بازرسی متخصصان شرع اسلامی انجام شده و به هیچ عنوان گوشت خوک یا الکل (که گاهی برای تمیز کردن تیغه ها و ابزار کارخانه شکلات سازی مورد استفاده قرار می گیرد) در تهیه محصولات مصرف نخواهند شد.

لازم به ذکر است تغییر رویه کارخانه جات و تولیدکنندگان محصولات غذایی در جهان برای سازگار شدن با شریعت اسلامی در سال های اخیر فرآیند جدیدی نبوده است  و با توجه به افزایش اقتصاد اسلامی و حلال در جهان بسیاری از کارخانه داران و صاحبان تجارت سعی دارند دستی در این بازار داشته باشند. برای مثال شرکت صنایع غذایی و سوئیسی و چندملیتی نستله، که در سرتاسر جهان معروف می باشد هم اکنون بیش از 150 کارخانه تولیدکننده محصولات حلال در 43 کشور مختلف جهان دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb95bz.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما