چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 72252
منبع : خبرگزاری فارس
در درس خارج فقه مطرح شد

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به سخنان رحیم پور ازغدی

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید در واکنش به سخنان رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: انتظار نداریم درون نظام اسلامی برخی افراد بر ضد حوزه باشند.
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به سخنان رحیم پور ازغدی
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به سخنان رحیم پور ازغدی
به گزارش قم نیوز آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران واکنش نشان داد و گفت: هفته گذشته در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران بر ضد حوزه علمیه صحبت کرده‌اند که این از عجایب روزگار است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه فرزند حوزه بوده و تمام ائمه جمعه تربیت شدگان حوزه هستند، بیان کرد: چطور می شود که فردی که مخالف حوزه است را دعوت کرده که سخنان دروغ بگوید و نماز جمعه به پایگاهی بد ضد حوزه تبدیل شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در این سخنان بیان شده است که حوزه علمیه 40 سال حرف های سابق را می گوید، اظهار کرد: هر کسی نداند شما و طلاب حاضر در جلسه می دانید که ما به صورت مرتب حرف های روز و مسائل مستحدثه را در دروس خارج مطرح می کنیم اینجاست که برخی گمان کردند در درون نظام مخالف حوزه هست.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد هستند که در خارج نظام به تضعیف حوزه و مرجعیت می پردازند، اظهار کرد: انتظار نداریم که در درون نظام اسلامی برخی افراد بر ضد حوزه باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه حافظ حوزه خداوند و امام عصر(عج) است، گفت: از گذشته تاکنون حوزه با فراز و نشیب هایی همراه بوده ولی حوزه را خداوند حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه حوزویان باید با یکدیگر متحد باشند و نغمه خلاف در حوزه وجود نداشته باشد، تاکید کرد: حوزویان باید به مسائل روز آشنا شده و همه مسائل مستحدثه را بدانند و هم نسبت به شبهات وهابیت و تکفیری ها تسلط لازم را داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلاب و فضلا باید در لباس، مسافرت، وسایل نقلیه و... ذی طلبگی را فراموش نکنند، گفت: باید مراقب بود که بهانه دست دشمن داده نشود چرا که با دروغ های بزرگ به حوزه هجمه وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه ای که در زمان آیت الله بروجردی 4 هزار طلبه داشت، امروز 40 هزار طلبه دارد، تاکید کرد: در گذشته یک بانوی طلبه نداشتیم ولی امروز هزاران بانوی طلبه و درس خارج خوان داریم و حوزه روبه پیشرفت است.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منشا بسیاری از کارهای بد دروغ است، یادآور شد: رسانه ها اعلام کردند که 62 درصد مردم آمریکا به دروغ گویی رئیس جمهورشان معتقد هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در صف نخست مبارزه با تروریست ها و تکفیری ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دروغ گفته می شود که  ایران حامی تروریست است و چه دروغی از این بزرگتر؛ آنها با دروغ به دنبال دستیابی به منافع خود هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر دروغ نباشد بسیاری از کارهای خلاف حذف می‌شود گفت: متاسفانه با گسترش فضای مجازی دروغ رواج یافته و افراد با دروغ و تهمت در این فضا افکار عمومی را مشوش می‌کنند.

برای مطالعه سخنان رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchiinq.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما